شناسه خبر:67805
1402/1/25 15:49:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: بنیاد مسکن این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های مرتبط با این نهاد شامل طرح هادی، صدور سند مالکیت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از میانگین استانی است.

«سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه به‌مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن در دیدار با مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر افزود: بنیاد مسکن این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های مرتبط با این نهاد شامل طرح هادی، صدور سند مالکیت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از میانگین استانی است؛ بالا بودن این شاخص‌ها نشان می‌دهد که بنیاد مسکن در تمامی سال‌های دوران انقلاب، فعالیت خوبی در این شهرستان داشته است.

وی اظهار کرد: این نهاد انقلابی خدمات بسیار ارزنده‌ای در تمامی نقاط کشور به‌ویژه مناطق محروم ارائه داده که قابل تقدیر است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در مراسم‌ها و آیین‌های مختلف همچون افتتاحیه‌ها، توزیع بودجه و اعتبارات و بازدید از پروژه‌ها، نخستین ارگانی که با روستاها مرتبط می‌شود، بنیاد مسکن بوده که نشانه تلاش‌ها و خدمات این نهاد انقلابی است.

اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها همواره کمبود اعتبارات موضوع اصلی است، افزود: با همین میزان بودجه و اعتبار نیز می‌توان بهترین خدمات را ارائه داد که هنر خاص مدیران را می‌طلبد.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن در این زمینه خوب کار کرده است، تأکید کرد: باید نسبت به گذشته وقت بیشتری روی کارآیی سیستم و جلب رضایت‌مندی مردم گذاشته شود.

به گفته فرماندار ویژه ملایر در مقعطی از زمان روی برخی پروژه‌ها در حوزه بنیاد مسکن غیر کارشناسی کار شده که لازم است بنیاد مسکن در نظارت‌ها، مقاوم‌سازی و سایر اقدامات با دقت بیشتری ورود کند.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه قشر خاصی با بنیاد مسکن ارتباط دارند و بیشتر از مناطق محروم هستند، ضرورت کار جهادی این نهاد دوچندان می‌شود تا این قشر را هرچه بیشتر امیدوارتر کنیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه بنیاد مسکن باید خدمات و اقدامات خود را هرچه بیشتر توسعه دهد، گفت: در کمیته برنامه‌ریزی سال 1402 اعتبارت و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

   شاخص 81 درصدی صدور سند مالکیت روستایی ملایر

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر نیز اظهار کرد: این شهرستان 204 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد تاکنون طرح هادی در 130 روستا اجرا شده؛ شاخص کشوری اجرای طرح هادی 56 درصد، شاخص استان همدان 80 درصد و ملایر 64 درصد است.

«داود سوری» جامعه روستایی این شهرستان را 96 هزار و 561 نفر عنوان کرد و گفت: 162 روستای این شهرستان بالای 20 خانوار و 42 روستا زیر 20 خانوار بوده و تاکنون برای تمامی روستاهای ملایر طرح هادی تهیه شده است.

وی به فعالیت‌های حوزه عمران روستایی اشاره و بیان کرد: در شهرستان ملایر 26 هزار واحد مسکن روستایی داریم که از این تعداد برای 21 هزار فقره سند روستایی صادر شده و شاخص ما در این زمینه 81 درصد بوده، درحالی‌ که شاخص کشوری 64 درصد است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ادامه داد: از 26 هزار واحد روستایی در این شهرستان، 18 هزار و 700 واحد معادل 73 درصد پایان کار دریافت کرده‌اند، درحالی‌ که شاخص استانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی 65 درصد و شاخص کشوری 51 درصد است.

سوری با بیان اینکه ملایر در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی جایگاه خوبی دارد، افزود: امسال سهمیه ملایر یک‌هزار و 400 فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تعیین شده که با گذشت دو ماه، حدود یک‌هزار و 100 فقره به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در این راستا عملیات اجرایی 502 واحدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ملایر آغاز شد که حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای این طرح ملی در دستور کار جدی بنیاد مسکن است.

شهرستان ملایر دارای 204 روستای دارای سکنه با جمعیتی بالغ‌بر 96 هزار و 561 نفر است.

شناسه خبر 67805