شناسه خبر:67456
1402/1/16 09:29:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از سه شنبه 15 فروردین خبر داد.

سرهنگ فرخ جمالی روز سه شنبه افزود: خودروها در صورت ورود به محدوده طرح از ساعت 16 تا 21، اعمال قانون می‌شود.
وی افزود: تغییرات جزئی در محدوده طرح پیش بینی شده که در گام نخست میدان عین القضات همدانی از این محدوده حذف شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: تیمی متشکل از فرمانداری، مرکز کنترل ترافیک شهرداری و راهور در حال بازنگری طرح هستند و احتمال می‌رود در روزهای آینده محدوده طرح زوج و فرد کمتر شود.
سرهنگ جمالی ادامه داد: تاکسی‌های اینترنتی خواستار مجاز شدن ورود آن‌ها به محدوده طرح بودند که این قبیل وسایل نقلیه در صورت ساماندهی و قرار گرفتن زیر پوشش تاکسیرانی می‌توانند وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند.
وی اظهار داشت: بیش از 260 هزار دستگاه خودرو در همدان تردد دارند که بیش از 2 برابر ظرفیت معابر این شهرستان است.
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه 60 درصد ترددها در محدوده مرکزی شهر صورت می‌گیرد تنها راه برون رفت از معضل ترافیک و گره‌های ترافیکی را اجرای طرح زوج و فرد دانست.
سرهنگ جمالی افزود: برای دارندگان وسایل نقلیه که در محدوده طرح ساکن هستند تدابیری پیش‌بینی شده که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.
در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا طرح ویژه تردد خودروها با پلاک زوج و فرد به صورت موقت و آزمایشی از روز شنبه ششم تا پایان اسفندماه (بجز روزهای جمعه) از ساعت 16 تا 21 در همدان اجرا شد.
اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در معابر محدوده خیابان‌های میرزاده عشقی، خیابان پاسداران، خیابان شهیدان بهادربیگی، بلوار غبار همدانی، خیابان فلسطین، بلوار نیروی انتطامی، بلوار بدیع الزمان، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید چیت سازیان، خیابان طالقانی و میدان جهاد است.
طرح محدوده ترافیک در هسته مرکزی شهر همدان مانند قبل به قوت خود باقی است و معابر قرار گرفته در مرز محدوده و معابر اطراف آرامگاه باباطاهر جزو طرح نیست.

شناسه خبر 67456