شناسه خبر:66994
1401/12/18 09:37:46

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: زیباسازی شهرها ازجمله کاشت گل، نصب پرچم و پرده‌آرایی، رنگ‌آمیزی جداول خیابان‌ها، تنظیم روشنایی و پاک‌سازی معابر باید حداکثر تا 25 اسفندماه انجام شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه روز سه‌شنبه ستاد خدمات سفر با اشاره به اینکه شهرداران و فرمانداران باید نسبت به پاک‌سازی محیط‌زیست شهری توجه ویژه داشته باشند، افزود: مبادی ورودی شهرهای استان و اطراف ایستگاه‌های پلیس باید تمیز و عاری از هرگونه زباله‌های پلاستیکی باشد.
وی تأکید کرد: قبح ریختن زباله در محیط زندگی شهری و بین شهری باید از سوی رسانه‌های به‌خصوص صداوسیما به نمایش درآید.
استاندار همدان گفت: ضرورت دارد پویشی همگانی برای پاک‌سازی محیط‌زیست و محیط طبیعی راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به کم‌رنگ شدن خط‌کشی خیابان‌ها بر اثر نمک‌پاشی‌های اخیر، تصریح کرد: خط‌کشی خیابان‌هایی که آسیب دیده و کم‌رنگ شده است، باید انجام شود.
قاسمی‌فرزاد بر نظارت شهرداری بر تمیز بودن خودروهای عمومی ازجمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در آستانه سال نو تأکید کرد.
وی یادآور شد: عابربانک‌ها باید به‌صورت ساعتی شارژ شوند و حداقل 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در اختیار مسافران و متقاضیان قرار دهند.
استاندار همدان تأکید کرد: بهداشت محیط‌زیست باید به‌درستی انجام شود و شیفت پزشکان و متخصصان در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد.
وی اجرای طرح فرد و زوج را موجب حل مشکل ترافیکی دانست و افزود: این طرح رضایت شهروندان همدانی را همراه داشته است.
قاسمی‌فرزاد بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای نصب دوربین هوشمند در سطح شهر همدان توسط شهرداری تأکید کرد.
وی یادآور شد: ایستگاه‌های استراحت با برنامه‌های فرهنگی متنوع و جذاب باید برای رانندگان و مسافران نوروزی بین شهری در جاده‌ها ایجاد شود.
استاندار همدان تصریح کرد: در ایام تعطیل طرح ترافیک نداریم، اما این طرح تا 29 اسفندماه در همدان اجرا می‌شود و مسافران باید نسبت به این مسئله آگاه شوند تا اعمال قانون نشوند؛ بنابراین لازم است که هشدارهای ضروری برای رانندگان خودروهای نوروزی پیامک شود.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید به‌صورت هفتگی جلسات هماهنگی برای آماده‌سازی شهرها و روستاها را با هدف پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی تشکیل دهند.
در این جلسه فرماندار همدان نیز در سخنانی گفت: 121 مدرسه با بیش از یک‌هزار و 175 کلاس درس برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی آماده شده است.
مسلم مخفی همچنین یادآور شد: بیش از دو هزار تخت در قالب هتل، میهمان‌پذیر و مراکز خدماتی برای اسکان میهمانان درنظر گرفته شده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان نیز گفت: از دو ماه قبل نقاط پُرحادثه جاده‌ای در استان همدان مشخص و نسبت به ترمیم آن‌ها با استفاده از نیوجرسی، تابلو و لغزاننده اقدام شد.
سرهنگ علی فکری با اشاره به اینکه 70 درصد تصادفات ناشی از واژگونی خودرو به‌علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، افزود: 24 پایگاه سلامت در جاده‌ها برقرار می‌شود و پایانه‌های مسافربری مورد بازدید پلیس قرار می‌گیرند.
سرهنگ فکری تصریح کرد: طرح کاهش سرعت به میزان 10 کیلومتر در ساعت برای رانندگان خودروهای عمومی در طول نوروز اجرا خواهد شد.
در این جلسه بر اقدامات لازم زیر تأکید شد:
تأمین سوخت خودروهای مسافران نوروزی، کشیک نوروزی دستگاه‌های اجرایی و نانوایی‌ها.
گشت‌های بازرسی با محوریت کنترل قیمت کالاهای بازار تعیین شده و پیش از عید نوروز و در روزهای سال نو، ایجاد می‌شود.
6 ایستگاه سلامت در استان همدان دایر می‌شود که چهار ایستگاه در نقاط مختلف شهر همدان است.
24 پایگاه شهری و 40 پایگاه جاده‌ای برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم پیش‌بینی شده است.
34 مورد ایمنی‌سازی جاده‌ها در استان همدان انجام و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از مسافران در جاده‌های استان همدان پیش‌بینی شده است.
17 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در استان ایجاد می‌شود.
حفاری‌های سطح شهر همدان از 15 اسفندماه ممنوع می‌شود.
برای چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال تمهیدات لازم از سوی شهرداری همدان پیش‌بینی شده است.
پس از بارش‌های اخیر لکه‌گیری آسفالت در خیابان‌های شهر آغاز می‌شود.

شناسه خبر 66994