شناسه خبر:66327
1401/12/2 09:55:16

سپهرغرب، گروه اقتصادی : شرکت مواد غذایی نستله پس از افزایش هزینه‌ها به افزایش قیمت‌ها می‌پردازد. رقبا گفته‌اند که چشم‌انداز قیمت‌گذاری بالاتر را برای خریداران در سال 2023 پیش‌بینی می‌کنند اما اشنایدر گفته که افزایش بیشتر برای جبران تأثیر افزایش قیمت کالاها ضروری است و این خبر خوبی برای مصرف‌کنندگانی نیست که قدرت مخارج آن‌ها قبلاً تحت تأثیر تورم در بالاترین سطح چند دهه اخیر قرار گرفته است.

تولیدکننده قهوه فوری نسکافه و شکلات‌ در سال گذشته قیمت‌ها را 8.2 درصد افزایش داد اما این موضوع به طور کامل تأثیر افزایش هزینه‌های مواد تشکیل دهنده بر حاشیه سود را جبران نکرد. اشنایدر به خبرنگاران گفت: حاشیه ناخالص ما حدود 260 واحد پایه کاهش یافته که بسیار زیاد است. تولیدکنندگان کالاهای مصرفی پس از تهاجم روسیه به اوکراین، برای مقابله با افزایش هزینه‌های تقریباً همه موادخام، قیمت‌ها را افزایش دادند اما آنها با چالشی روبرو هستند که چقدر می‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

شناسه خبر 66327