شناسه خبر:65444
1401/11/8 09:36:28
مدیر فرودگاه شهدای ایلام خبر داد:

️پیشرفت 99 درصدی ترمینال جدید فرودگاه ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه ایلام با بیان اینکه ترمینال جدید ایلام با 99 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 5٠٠ میلیارد ریال در متراژ 6٠0٠ متر در استانه بهره‌برداری است، گفت: محوطه‌سازی فرودگاه ایلام با تامین اعتبار 6٠٠ میلیارد ریال در حال اجرا است.

"محمد جواد یگانه" روز چهارشنبه 5 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: فرودگاه بستر مناسبی جهت انجام پروازهای شرکت‌های هواپیمایی است و در این راستا اجرای پروژه‌های جدید زیرساختی در این مکان در حال انجام است و هم‌اکنون 25 شرکت هواپیمایی در کشور فعال است که از این تعداد 3 شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان با استان ایلام همکاری می‌کند.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی به مسافران، فرودگاه ایلام با ارگانهای نظامی و انتظامی، شرکت‌های هواپیمایی، حفاظت فیزیکی و مرکز سوختگیری همکاری دارد، گفت: شرکت‌های خدمات فرودگاهی که در فرودگاه به مسافران خدمات ارائه خواهند داد مستقل و باید مجوز از سازمان هواپیمایی کشور کسب کنند.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: میانگین ماهانه پرداخت هزینه اب و برق وگاز فرودگاه ایلام حدود 21 میلیون تومان است و هزینه‌های بسیار بالای نگهداری فرودگاه بسیار بالاست در حالی که در آمد کسب شده سال گذشته 5 میلیارد و 7٠٠ میلیون تومان بوده است.
یگانه با بیان اینکه ترمینال جدید ایلام با 99 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 5٠٠ میلیارد ریال در متراژ 6٠0٠ متر در استانه بهره برداری است، گفت: محوطه سازی فرودگاه ایلام با تامین اعتبار 6٠٠ میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه تجهیزات داخلی ترمینال از جمله صندلی‌های ترمینال، کانتر پرواز، علائم راهنمایی مسافر نوار نقاله وتسمه نقاله و.. با جذب اعتبار 4٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب است،
وی اضافه کرد: برق رسانی ومجوز امتیاز اب و برق ترمینال جدید با اعتبار 4٠ میلیارد ریال انجام شد و و جهت تخلیه ابهای سطحی و فاضلاب بالغ بر 3٠ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است و انجام شده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام خاطر نشان کرد: سیستم جدید DVOR با اعتبار 3٠٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب در فرودگاه است که سیستم قدیم جمع اوری وسیستم بروز دنیا نصب می‌شود و امسال طرح‌های خروجی و ورودی فرودگاه ایلام اصلاح و اجرای این مهم موجب کاهش فاصله زمانی تهران به ایلام بین 15 تا3٠ دقیقه شده است.
  ️رشد 4درصدی افزایش مسافر
یگانه با بیان اینکه نسبت به سال گذشته پذیرش مسافر 4 درصد افزایش یافته و بیش از 12٠٠ میلیارد ریال اعتبار در سال 14٠1 جذب شده است، ادامه داد: زیر ساخت‌های فرودگاهی ایلام به سه پروژه مهم ترمینال جدید، موتور خانه مرکزی، محوطه سازی با اعتبار کلی 15٠٠ میلیارد ریال در سال گذشته با جذب اعتبار 12٠ میلیارد ریال جهت ترمینال 600میلیارد ریال جهت محوطه سازی و170میلیارد ریال موتور خانه مرکزی انجام پروژه‌های فوق انجام پذیرفته است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: در این فرودگاه در 10ماهه گذشته با انجام 1773نشست و برخواست و با جابجایی و پرواز 132502 مسافر و انتقال 0 106 تن بار انجام شده است.
  جابجایی بیش از 16 هزار مسافر در ایام اربعین در ایلام
وی اضافه کرد: از 12 تا 31 شهریور ماه سال جاری در مجموع444 سورتی پرواز با حابجایی 16373نفر مسافر انجام شد.
یگانه ادامه داد: در این ایام 282 پرواز غیر برنامه ای، 42 پرواز شخصیت‌ها و 1٠ پرواز ویژه حمل مصدومین از طریق فرودگاه شهدای ایلام انجام شده است.
وی افزود: استقرار بالگردهای نظامی، ارتش و نیروی انتظامی به منظور پوشش امنیتی زوار، اماده نمودن سیستم‌های گذرنامه و نهاد جهت آمادگی پرواز‌های احتمالی در ایام اربعین انجام شد.
  ️انجام 1773 نشست و برخاست در فرودگاه ایلام
مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری، یک هزار و 773 نشست و برخاست از طریق فرودگاه ایلام انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و 636 هزار و 83 کیلوگرم بار از طریق فرودگاه ایلام جابجا شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه. در مجموع 132 هزار و 5٠2 مسافر اعزام و پذیرش شده است.
وی در پایان گفت: این میزان بار و مسافر از طریق لاین‌های فعال، آسمان ایران ایر زاگرس _ ماهان _وارش انجام شده است.

شناسه خبر 65444