شناسه خبر:65343
1401/11/5 10:06:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان در استان، گفت: از سهم سازمان و این صندوق 17 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه درمانی به بیماران خاص این استان پرداخت شد.

انور اسماعیلی روز سه‌شنبه اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان‌ها ابلاغ کرد و هم اکنون این صندوق در استان کردستان فعال است.
وی با بیان اینکه این صندوق از نظر منابع مالی مستقل است و در ساختار بیمه سلامت، اعتبارات و ردیف خاص خود را دارد، افزود: نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می‌گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شد و بر اساس آخرین دستورالعمل 107 بیماری زیر چتر این صندوق قرار خواهند گرفت.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: تاکنون 171 نفر در استان برای استفاده از خدمات این صندوق با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده اند و پس از بررسی و ثبت سامانه، هزینه‌های درمانی که خارج از پوشش بیمه‌ای بوده به آنان بازگردانده شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه سقف پرداخت هزینه درمانی برای هر بیمار تا سقف 500 میلیون ریال است، گفت: به کسانی که اهدای کلیه انجام می‌دهند و در قید حیات هستند نیز 400 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تأمین مالی دارویی با مشکل مواجه می‌شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی به صورت رایگان در هر دو بخش سرپایی و بستری خدمات می‌گیرند.
به گفته مدیرکل بیمه سلامت کردستان، این بیماران فقط در حوزه دارو یک تا دو درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند و مابقی خدمات زیرپوشش صندوق است.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

شناسه خبر 65343