شناسه خبر:65337
1401/11/5 09:56:14
در گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان بهار مطرح شد:

نقش سازنده معاونین و مربیان پرورشی در مقابله با جنگ نرم دشمنان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهار گفت: نقش معاونین و مربیان پرورشی را در مقابله با جنگ نرم دشمنان سازنده و مؤثر بیان کرد و خواستار برگزاری نشست‌های روشنگری در مدارس و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان شد.

حسین فیض‌الهی در گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان بهار که در سالن اجتماعات مدیریت آموزش‌وپرورش برگزار شد، بیان کرد: درحال حاضر با توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تأکید آن بر ساحت‌های 6 گانه تربیتی، وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی است.
فیض‌الهی ادامه داد: در این راستا فعالیت‌های پرورشی از اهمیت بیشتری برخوردار است و تمام تلاش ما این بوده که بتوانیم به‌واسطه برنامه‌ها، مسابقات فرهنگی هنری، قرآن و فعالیت‌های گروهی در مدارس علاوه‌بر تربیت دانش‌آموزان براساس ساحت‌های 6 گانه، زمینه‌ای را برای کسب مهارت‌های مختلف در دانش‌آموزان فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: معاونین و مربیان پرورشی با قدرت به فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی بپردازند و تا حد توان در راستای رفع موانع و مشکلات در مدارس کمک کنند.
این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به اهمیت سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، گفت: باید به این مهم در مدارس توجه داشته باشیم تا دانش‌آموزانی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی پرورش دهیم.
وی با اشاره به اینکه بعد از خانواده مدرسه به‌ویژه مربیان تربیتی و پرورشی نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها دارند، افزود: نقش الگویی مربیان پرورشی در تربیت دانش‌آموزان غیر قابل انکار است و بر هیچکس پوشیده نیست.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهار با تأکید بر اینکه ارتباط نزدیک مربیان با دانش‌آموزان و نفوذی که بر آنان دارند نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آن‌ها ایفا می‌کند، اظهار کرد: این تأثیر و نفوذ مربیان پرورشی ممکن است به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم صورت گیرد و به شیوه‌های گوناگون بروز کند.
فیض‌الهی نقش معاونین و مربیان پرورشی را در مقابله با جنگ نرم دشمنان سازنده و مؤثر بیان کرد و خواستار برگزاری نشست‌های روشنگری در مدارس و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان شد.

شناسه خبر 65337