شناسه خبر:65286
1401/11/4 09:28:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از جریمه دو میلیارد و 600 میلیون ریالی واحدهای تولیدی بتن آماده متخلف در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل استاندارد استان همدان، جعفر امیری‌پریان در چهارمین کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان همدان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این کمیسیون به تعداد 9 پرونده رسیدگی شد که نشان از قاطعیت مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در برخورد با متخلفان و حمایت از تولید باکیفیت دارد.
وی افزود: با پیگیری‌های اداره کل استاندارد استان همدان اجازه تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را نمی‌دهیم و تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوقه حقه مصرف‌کنندگان به‌کار خواهیم بست.
امیری‌پریان ادامه داد: باید اطمینان مردم به نشان استاندارد بیش‌ازپیش شود و در این راستا حمایت قاطع از تولیدکنندگانی که در مسیر استانداردسازی گام برمی‌دارند، در دستور کار این اداره کل است.
براساس ماده‌ 42 قانون تقویت و نظام استاندارد، کمیسیونی مرکب از مدیرکل استاندارد استان، یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس کل دادگستری استان و نماینده سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، تعاون ایران و اصناف ایران حسب مورد تشکیل می‌شود و بدواً به موارد مذکور در این قانون رسیدگی می‌کنند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف درصورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضائی ذی‌صلاح ارجاع می‌دهند. تصمیمات کمیسیون در مواردی که جنبه حقوقی و قضائی دارد، باید متضمن موافقت قاضی عضو این کمیسیون باشد.

شناسه خبر 65286