شناسه خبر:65197
1401/11/2 10:34:25

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ساوه از افزوده شدن 70 دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی ساوه خبر داد.

امیررضا یوسفیان روز شنبه در جلسه بررسی برخی مشکلات اهالی محله یاقوت آباد ساوه اظهار کرد: مردم مناطق حاشیه شهر همواره در همه صحنه‌ها وفاداری و پشتیبانی خود از انقلاب و این نظام الهی را به اثبات رسانده‌اند و چرخ صنایع در شهر صنعتی با دستان توانمند مردم این مناطق در حرکت است لذا ما خدمت به اهالی این مناطق را وظیفه خود می‌دانیم.
وی افزود: جهت تحقق این امر (خدمت به مناطق محروم) امسال رقمی حدود 100 میلیارد تومان جهت جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر به طول 90 کیلومتر در این مناطق هزینه شده است.
شهردار ساوه تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه مقام رهبری، ریاست محترم جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناطق محروم میزان دو میلیون تن قیر رایگان برای کل کشور اختصاص یافت که ساوه از دو هزار تن آن بهره‌مند شد.
یوسفیان با بیان اینکه دومین مشکل ساوه پس از معابر خاکی نیاز به حمل و نقل عمومی بود گفت: این مهم با حمایت آقای استاندار، نماینده، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار و کمک همه مسئولان تعداد 50 دستگاه اتوبوس در مرحله نخست خریداری شد.
وی با بیان اینکه سال‌های قبل شهرداری ساوه مجبور بود تا اتوبوس‌های دست دوم شهرهایی دیگر را خریداری و اورهال کند، یادآور شد: امروز قیمت هر اتوبوس خریداری شده بالای 6 میلیارد تومان است و با توجه قیمت فعلی هم‌اینک یک سرمایه بالای 350 میلیارد تومانی وارد شهر شده است.
شهردار ساوه اظهار داشت: در گام دوم با مصوبه شورای اسلامی شهر و حمایت کمیته انطباق، درخواست خرید 20 دستگاه ون برای مسیرهای دور مصوب گردید که قیمت هر دستگاه یک میلیارد و 470 میلیون تومان است که یک میلیارد آن یارانه دولتی و 470 میلیون تومان سهم شهرداری می‌باشد.
یوسفیان با اشاره به اینکه در شرایط سخت مالی سال گذشته توانستیم مبلغ 52 میلیارد تومان سهم شهرداری را پرداخت کنیم، خاطرنشان ساخت: علیرغم متحمل شدن این مشکلات امروز خرسندیم که تعداد 70 دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود.
وی گفت: ما امروز دو وظیفه سنگین یعنی خدمت به مردم و تأمین پول برای اداره شهر را بر عهده داریم و تأمین این اعتبارات با دلار بالای 40 هزار تومان کار سختی است.
شهردار ساوه تصریح کرد: در اقدامی دیگر مدیریت شهری علاوه بر تعمیرات اساسی کارخانه‌های آسفالت، خرید 6 دستگاه کمپرسی را در برنامه قرار داده است و امیدواریم با وجود قیر رایگان، همت نیروهای سازمان عمران و ماشین‌آلات جدید بتوانیم خدمتی روزافزون به مردم داشته باشیم و به امید روزی که یک کوچه و خیابان خاکی در ساوه نداشته باشیم.
یوسفیان بیان کرد: همچنین در کنار تعمیرات اساسی بیش از 27 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین دیگر تعداد پنج دستگاه خودرو نیز برای واحد اجرائیات در حال خریداری می‌باشد که در مجموع 81 دستگاه اتوبوس، ون، خودروهای سبک و سنگین به ارزش بالای 400 میلیارد تومان خریداری شده که این رقم حدود 40 درصد بودجه شهرداری است.
وی با تأکید بر اینکه امروز یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ایجاد سرپناه برای مردم است گفت: دولت محترم در ساوه احداث حدود 1800 واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است، مدیریت شهری ساوه نیز با مشارکت بخش خصوصی، افق خود را در سرپناه کردن مردم به اندازه دولت قرار داده است.
شهردار ساوه پیشرفت فیزیکی 50 درصدی شهرک صنوف مزاحم و انجام مراحل پایانی بازارچه سنتی را از دیگر پروژه‌های شهرداری ساوه برشمرد و گفت: امروز پروژه‌های نیمه‌کاره معطل مانده در شهر نداریم و پروژه‌هایی مانند کمربندی‌ها، ساختمان بزرگ، استخر بانوان، پروژه قاسم‌آباد و... در حال انجام می‌باشند.
یوسفیان اظهار داشت: مشکلات زیادی در شهر وجود دارد اما ما بی‌تفاوت نسبت به مشکلات مردم نیستیم و ما به جز منطقه یاقوت آباد، 19 محله مشابه دیگر حاشیه‌نشین در شهر داریم که باید نسبت به خدمت‌رسانی و رفع مشکلات این مناطق نیز تلاش کنیم.
وی افزود: خدمت خالصانه به مردم حرکت در مسیر شهدا است و همه ما در برابر خون شهدا رسالت خطیری بر دوش داریم.

شناسه خبر 65197