شناسه خبر:64807
1401/10/19 09:30:28

سپهرغرب، گروه خبر: محله کم‌برخوردار «آقاجان» شهر کرمانشاه از اول دی‌ماه تاکنون دوبار در ساعات پایانی شب میزبان «محمدطیب صحرایی»، استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان بوده تا مسئولان دولت سیزدهم در عمل ثابت کنند با عزمی راسخ و به دور از شعار و هیاهو، به دنبال رفع اساسی مشکلات این محله هستند.

استاندار جدید کرمانشاه که فعالیت کاری خود را از اول دی‌ماه امسال آغاز کرده است، نخستین‌بار هشتم دی‌ماه به‌صورت شبانه از محله آقاجان بازدید و این اقدام را بامداد یکشنبه نیز تکرار کرد.
«محمدطیب صحرایی» نوزدهمین استاندار کرمانشاه که جوان، پُرانرژی و بومی است و می‌گوید «انگیزه‌ام برای خدمت به هم‌استانی‌هایمان فراوان است»، در بازدید نخست از محل آقاجان به‌صورت میدانی مسائل و مشکلات این محله را به همراه مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار داد و نشست دوم را در مسجد این محله برگزار کرد.
کلان‌شهر کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جای داده و دارای هشت منطقه شهرداری است. براساس آمارهای رسمی 36 شهرک حاشیه‌نشین با جمعیتی بین 350 هزار تا 450 هزار نفر در این کلان‌شهر وجود دارد.
   نشستی بی‌سابقه برای نجات «آقاجان» از محرومیت
نشست کارشناسی بررسی و رفع معضلات ریشه‌دار محله حاشیه‌نشین و محروم «آقاجان» به ریاست «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه و با حضور سرپرست معاونت‌های عمرانی و امنیتی، اجتماعی استاندار، فرماندار کرمانشاه، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و حمایتی استان، شهرداری، اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فراجای کرمانشاه و جمعی از دیگر مدیران استان، بامداد یکشنبه در مسجد ابوالفضل‌العباس (ع) محله آقاجان برگزار شد.
استاندار کرمانشاه در این نشست با تأکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام نمایشی در خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین، گفت: مصوبات جلسه امشب باید با جدیت، قدرت و سرعت اجرایی شود.
صحرایی در ادامه تصریح کرد: شهر کرمانشاه حدود 35 منطقه حاشیه‌نشین دارد که دارای برخی مشکلات و معضلات هستند که برای سامان‌دهی آن‌ها نیاز است به‌صورت ویژه به این محدوده‌ها توجه شود.
وی اظهار کرد: این مناطق که دارای مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند، گاهی مسائل امنیتی نیز برای خود و دیگران ایجاد می‌کنند که نیاز است یک کار دقیق و حساب‌شده در این مناطق به‌صورت جهادی، در اسرع وقت در آن‌ها انجام شود.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که در حلقه نخست ارتباط با این منطقه هستند، باید با یک برنامه‌ریزی ویژه و متمرکز وارد میدان شوند و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز آن‌ها را یاری دهند.
صحرایی تأکید کرد: در ماه‌های اخیر در این مناطق اقدامات خوبی انجام شده است، اما کافی نیست و هنوز دارای مسئله و نکته هستند.
وی افزود: شهر کرمانشاه به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور در کنار مزیت‌هایی که دارد، دارای یک‌سری معضلات و مشکلاتی نیز هست که اگر مورد رسیدگی مناسب قرار نگیرند و همراهی لازم صورت نپذیرد، دچار مسائل دیگری نیز خواهیم شد.
تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی از محلات حاشیه‌نشین با اولویت آقاجان و تقسیم کارها و اقدامات لازم برای رفع مشکلات آن بین ادارات مختلف و نیز اجرا و پیگیری مستمر این برنامه‌ها از صبح یکشنبه ازجمله مصوبات این نشست بود که استاندار کرمانشاه نیز بر آن تأکید کرد.
بازدید میدانی و بررسی مسائل و مشکلات محلات از نزدیک و از زبان ساکنان، نشان از عزم جدی و راسخ استاندار کرمانشاه برای رفع مشکلات محلات محروم و حاشیه‌نشین دارد و انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نیز استاندار را در این راه همراهی کنند تا شاهد رفع مشکلات مردم این مناطق باشیم.
   در بازدید اول استاندار از محله آقاجان چه گذشت؟
«محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه بامداد نهم دی‌ماه در بازدید از محله‌ کم‌برخوردار آقاجان کلان‌شهر کرمانشاه که از بامداد تا سحر طول کشید، مسائل و مشکلات این محله را مورد بررسی قرار داد.
استاندار کرمانشاه به‌منظور بررسی واقعیت‌های حاشیه شهر کرمانشاه، وضعیت زباله‌گردها و معتادان متجاهر در سرمای هوا به کوچه و خیابان‌های محلات حاشیه‌نشین رفت و ضمن بررسی میدانی زیرساخت‌ها به گفت‌وگو با مردم و افراد بی‌خانمان پیرامون ارائه خدمات دستگاه‌ها در محله پرداخت.
استاندار کرمانشاه در جریان این بازدید با تعدادی از معتادان متجاهر پیرامون علت اعتیاد و فرار از منزلشان، اطلاعشان از آدرس گرم‌خانه‌ها، علت عدم حضورشان در گرم‌خانه و ارائه خدمات آن‌ها گفت‌وگو کرد.
صحرایی با تشکیل جلسه‌ای پیرامون راهکارهای کنترل آسیب‌های این محله و ضرورت جمع‌آوری معتادان متجاهر با حضور در دفتر قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید سرلشگر ادبیان و ستاد قرارگاه مردمی تحول اجتماعی استان کرمانشاه به‌منظور همکاری دوسویه دستگاه‌های دولتی با گروه‌های جهادی، به گفت‌وگو پرداخت.
وی که اول دی‌ماه به‌عنوان نوزدهمین استاندار فعالیت خود را در کرمانشاه آغاز کرد، این سومین بازدید شبانه‌ای بود که از آغاز فعالیتش به‌عنوان استاندار انجام داد.
این مقام مسئول در نخستین شب از معرفی خود به‌عنوان استاندار کرمانشاه، شبانه به بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه رفت و از نزدیک با مسائل و مشکلات این بیمارستان آشنا شد.

شناسه خبر 64807