شناسه خبر:64354
1401/10/8 09:49:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: 53 پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرک این استان در پایانه مرزی مهران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

روح‌الله غلامی روز چهارشنبه اظهار کرد: این تعداد پرونده کشف‌شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 279 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی ارزش کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات استان را در بازه زمانی (ابتدای سال تا پایان آذرماه) 314 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: از لحاظ ارزش ریالی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری سه هزار و 70 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه این کشفیات با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است، بیان کرد: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی، بذر و آهن‌آلات بوده است.
غلامی اضافه کرد: قاچاق کالا در مرز و گمرک مهران به طور معمول از داخل به خارج از کشور صورت می‌گیرد و تاکنون قاچاق کالا بیرون از مرز به داخل کشور نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده است، گفت: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

شناسه خبر 64354