شناسه خبر:64302
1401/10/7 08:36:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان،آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و گفت: برگزاری این دوره‌ها در 100 روستا، مهاجرت بی‌رویه به شهرها را کاهش می‌دهد.

وهب مختاران با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم ادامه داد: در این راستا دو هزار و 850 نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی ترغیب و ایجاد انگیزه در روستاییان به‌منظور راه‌اندازی کسب و کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به‌کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای را از اهداف آموزش‌های مهارتی در روستاها برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: 53 حرفه ازجمله دوزنده کیف چرمی با دست، کمک آرماتوربند درجه دو، کلاف‌ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس‌کار تراکتور در قالب 180 دوره آموزشی و 604 هزار و 206 نفر ساعت با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان ارائه شد.
مختاران تأکید کرد: ارتقای سطح مهارتی روستاییان باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها را به سوی بهینه‌سازی روش‌های تولیدی و بهره‌وری از امکانات موجود سوق دهد.
وی دستیابی به اشتغال برای افراد بدون مهارت، تطبیق مهارت نیروی انسانی با مهارت‌های جدید ناشی از تحولات فناوری و ارتقای مهارت نیروی انسانی به‌منظور دستیابی به بهره‌وری بالاتر را از دیگر اهداف این آموزش‌های مهارتی در روستاها عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، گفت: ساکنان روستاها می‌توانند از طریق آموزش‌های مهارتی برای راه‌اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال‌زایی اقدام کنند.
در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان 18 مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع 198 آموزشگاه خصوصی، 129 آموزشگاه ویژه دختران، 23 آموزشگاه پسران و 46 آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.
استان همدان دارای یک هزار و 75 روستای دارای سکنه است.

شناسه خبر 64302