شناسه خبر:63459
1401/9/16 09:04:39

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آغاز به کار نخستین پایگاه اورژانس 115 بانوان کردستان در سنندج خبر داد.

رضا پیرا گفت: با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم عزیز استان، نخستین پایگاه اورژانس بانوان کردستان در سنندج راه‌اندازی و شروع به کار کرد.
وی در آیین افتتاح این پایگاه اورژانس اظهار کرد: این پایگاه با حضور تیم اورژانس بانوان به صورت 12 ساعته و در روز از ساعت 7:30 صبع الی 19:30 برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌است.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با اشاره به فعالیت دو نفر خانم کارشناس فوریت‌های پزشکی به همراه یک نفر نیروی مرد در این پایگاه، خاطرنشان کرد: این نیروها برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در ماموریت‌های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
پیرا با اشاره به اینکه، با افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در کردستان، شاهد تسهیل ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی ویژه بانوان خواهیم بود، افزود: با توجه به اینکه در چند سال گذشته در رشته فوریت‌های پزشکی، از خانم‌ها هم پذیرش صورت گرفته است، با فارغ‌التحصیلی آنان، سعی خواهیم کرد تعداد این نوع اورژانس‌های ویژه بانوان را در استان افزایش دهیم.

شناسه خبر 63459