شناسه خبر:63397
1401/9/15 00:46:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه ارزش خدمات داوطلبانه در استان امسال به 10 میلیارد تومان رسید گفت: این جمعیت با خدمات داوطلبانه و بشردوستانه عجین شده است و به عنوان مهمترین اولویت دنبال می‌شود.

«علی سنجربگی» روز دوشنبه همزمان با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه خدمات داوطلبانه با جذب داوطلبان جدید در دستور کار است افزود: همه اقدامات جمعیت هلال احمر از جمله نذر آب، توزیع کمک‌های معیشتی و بهداشتی و کاروان سلامت توسط نیروهای داوطلب صورت می‌گیرد و اوج این خدمات داوطلبانه در مهار ویروس کرونا نمایان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: 873 عنوان برنامه داوطلبانه به میزان 35 هزار نفر روز امسال تاکنون از سوی اداره امور جوانان این جمعیت برگزار شده است و 86 هزار نفر از این برنامه‌ها بهره مند شدند.

سنجربگی با بیان اینکه 355 طرح توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال جاری اجرا شده است افزود: 92 هزار و 454 نفر از این خدمات بهره مند شدند که این طرح‌ها علاوه بر اجرای پروژه‌های ساختمانی برای محرومان اجرای طرح «نذر آب پنج» در سال جاری است.

وی ادامه داد: تیم‌های داوطلب در قالب نذر آب در روستای کوهین کبودرآهنگ و یکی از روستاهای تویسرکان حضور یافتند و علاوه بر ویزیت رایگان داروهای مورد نیاز بیماران را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همچنین این افراد در قالب کاروان سلامت در روستاهای نهاوند حاضر و ویزیت توسط پزشکان عمومی و متخصصان صورت گرفت علاوه بر این لوازم بهداشتی و نوشت افزار نیز در این مناطق محروم توزیع شد.

سنجربگی اظهار داشت: شمار نیروهای داوطلب هلال احمر این استان 30 هزار نفر است اما به صورت عملی هفت هزار و 500 نفر فعال هستند.

وی گفت: هلال احمر همدان در حوزه درمان اضطراری نیز فعال بوده به گونه ای که امکان راه اندازی بیمارستان صحرایی 24 تختخوابی با حضور پزشکان عمومی و متخصص را در هر مکانی دارد که از این بیمارستان در جریان شیوع کرونا نیز استفاده و در محوطه بیمارستان بهشتی راه اندازی شد.

شناسه خبر 63397