شناسه خبر:63367
1401/9/14 09:28:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 200 بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت این استان استفاده می‌کنند.

«محمدرضا جیریایی» روز دوشنبه افزود: بیمه سلامت استان مرکزی برای درمان و هزینه تأمین داروی این بیماران هرماه بیش از 25 میلیارد ریال هزینه می‌کند که در جای خود حمایت چشمگیری محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تا سال گذشته پنج نوع بیماری خاص تحت حمایت بیمه سلامت بود، اما امسال 29 مورد به آن اضافه شد و ارائه تمام خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج رایگان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: دولت با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مازاد بر پنج بیماری، 29 بیماری دیگر شامل انواع سرطان‌ها و انواع پیوندهای قلب، کبد و روده را به فهرست بیماری‌های خاص اضافه کرده تا گام بلندی برای تأمین هزینه‌های کمرشکن مبتلایان به این نوع بیماری‌ها برداشته شود.
جیریایی با بیان اینکه اکنون افزودن حدود 100 بیماری خاص دیگر به این صندوق حمایتی در دست بررسی است، گفت: براساس مصوبه دولت و مجلس در راستای کاهش هزینه‌های درمان بیماران خاص، ارائه خدمات توانبخشی، بازخوانی و خدمات پرستاری در منزل هم برای این جامعه هدف پیش‌بینی شده است و در آینده داروهای مورد نیاز بیماران خاص درب منزل تحویل می‌شود و این اقدام در تهران برای بیماران ام‌اس آغاز شده است.
وی ادامه داد: بسته خدمتی برای هر بیماری تعریف شده و در راستای آن تا سقف مشخصی هزینه درمان برای بیماران خاص پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد: افرادی که به خسارت متفرقه مبتلا شدند و تاکنون مشمول حمایت نبودند، درصورت دارا بودن اسناد می‌توانند تا 500 میلیون ریال هزینه درمان دریافت کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 63367