شناسه خبر:62895
1401/9/2 08:38:39

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، فقدان مهارت کافی را یکی از دلایل نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه دانست و گفت: به همین خاطر فرصت‌های شغلی استان به دلیل فقدان نیروی کار ماهر، نصیب افراد غیربومی می‌شود.

«بهزاد باباخانی» در جلسه شورای مهارت استان در استانداری کرمانشاه، عدم برخورداری از مهارت کافی افراد جویای کار را یکی از سه عامل اصلی و موثر بیکاری در استان کرمانشاه دانست و بر ضرورت تدوین 10 اولویت مهارتی در استان با دید کارشناسی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه دانش آموختگان دانشگاهی بخش مهمی از هرم بیکاری استان را تشکیل می‌دهند، گفت: باید یک برنامه مدون مهارت آموزی برای دانشجویان به اجرا گذاشته شود تا این افراد پس از اتمام تحصیل بتوانند با استفاده از این مهارت‌ها وارد بازار کار شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا پارک علم و فناوری برای کمک به مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف، بخشی از شهریه افراد معرفی شده از سوی افراد، نهادها و ارگان‌هایی مانند دانشگاه رازی، اعضای نظام صنفی رایانه‌ای و خود زیر مجموع پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه‌ها را پرداخت می‌کند.
باباخانی در ادامه بر مهارت آموزی هدفمند تاکید کرد و گفت: این مهارت‌ها باید بر اساس نیازها و زنجیره‌های ارزشی اولویت دار حوزه‌های مختلف ارائه شود و در این راستا اداره کل فنی و حرفه ای استان موظف است با کمک دستگاه‌ها و ادارات، 10 اولویت مهارتی استان را با دیدی کارشناسی شناسایی کند.
وی تاکید کرد: کیفیت آموزش‌های ارایه شده بسیار مهم است و نباید تنها به یک گواهی اکتفا شود بلکه افراد باید بتوانند با کمک این مهارت، وارد بازار کار شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه کشاورزی و صنعت 50 درصد اشتغال استان را تشکیل می‌دهند، گفت: باید اولویت‌های مهارتی این بخش‌ها با کمک جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با نگاهی ویژه شناسایی شود.

شناسه خبر 62895