شناسه خبر:62556
1401/8/24 09:01:17
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز پروژه نهضت ملی مسکن

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از نظارت دقیق بر روند ساخت و ساز پروژه نهضت ملی مسکن خبر داد

به‌گزارش سپهرغرب به نقلر از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، جلسه شورای مسکن به ریاست استاندار کرمانشاه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.
مهرداد آهکی در این جلسه ضمن تأکید بر اینکه نهضت ملی مسکن مختص به چند دستگاه اجرایی نیست و همه سازمان‌ها باید در جهت تحقق این طرح همکاری کنند، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور باید دستگاه‌های اجرایی فعالیت و همکاری بیشتری را برای صاحبخانه کردن مردم داشته باشند و تامین زیرساخت‌ها و اعتبارات نیز لازمه تحقق این امر است.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای تأمین مصالح این طرح باید به سمت صنعتی‌سازی برویم و متعاقبا زیرساخت‌های صنعتی‌سازی نیز ایجاد شود، گفت: متاسفانه در کشور حدود 10 درصد از زیرساخت‌های صنعتی‌سازی ایجاد شده است و باید مشوق‌های لازم برای صنعتی‌سازی فراهم شود.
آهکی با اشاره به اینکه استفاده از پیمانکاران بومی باعث جلوگیری خروج سرمایه از استان می‌شود، ابراز کرد: طبق دستور استاندار کرمانشاه هرگونه خروج سرمایه از استان ممنوع و به‌شدت پیگری خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه معتقد است بسیاری از تعاونی‌های ساخت مسکن توانایی و صلاحیت اجرای این پروژه را ندارند، بیان کرد: تاخیر در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست و متاسفانه بعصی از تعاونی‌ها در روند این پروژه اخلال ایجاد کرده‌اند که با دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد این تعاونی‌ها شناسایی و به‌سرعت منحل شوند زیرا این تعاونی‌ها باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف برای دولت شده‌اند و ما نیز هیچگونه ایراد فنی در ساخت و سازها را قبول نمی‌کنیم.
مهرداد آهکی از نظارت دقیق بر اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و استفاده از افراد باتجربه در روند ساخت خبر داد و گفت: ساختمان‌هایی که از نظر فنی خطرآفرین و ریسک‌پذیر هستند را به سرعت شناسایی و با همکاری استانداری کرمانشاه نسبت به پلمپ و تخریب آن اقدام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه بافت فرسوده بستری برای اجرای نهضت ملی است و می‌تواند بخشی از زمین این پروژه را تامین کند، افزود: زمین‌های بافت فرسوده استان شناسایی و به‌دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب در این مناطق، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بسیار کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

شناسه خبر 62556