شناسه خبر:62253
1401/8/17 00:00:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان از افزایش سطح گلخانه‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، محدودیت منابع آب و به جهت حفظ تولید و منابع موجود، باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کنیم.

امیرعباس کردیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد شهرک‌های گلخانه‌ای فعال استان در بخش دولتی هشت مورد، در بخش خصوصی یک مورد و مجتمع‌های خصوصی در دست اقدام هفت مورد است، اظهار کرد: مجتمع‌های درحال جانمایی در بخش دولتی یک مورد، ملی دو مورد و خصوصی دو مورد است.

وی با اشاره به اینکه هفت مورد مجتمع خصوصی در دست اقدام است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، محدودیت منابع آب و به جهت حفظ تولید و منابع موجود، باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کنیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان یادآور شد: در همین راستا مکاتباتی با شرکت آب‌ منطقه‌ای انجام شده تا زمین‌هایی که چاه‌های 6 دانگ با مالکیت شخصی دارند، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی شوند تا جلسه توجیهی و ترویجی با صاحبان چاه‌های شخصی و ترغیب آن‌ها به کشت‌های گلخانه‌ای برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: به افراد متقاضی کشت‌های گلخانه‌ای تا 80 درصد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

کردیان با تأکید بر اینکه تا پایان سال 300 هکتار به سطح گلخانه‌های استان افزوده می‌شود، متذکر شد: اکنون هم درحال مکاتبه با معاونت‌های شرکت آب منطقه‌ای درخصوص استفاده از آب‌های سطحی در بخش گلخانه‌ها در شهرستان نهاوند هستیم.

شناسه خبر 62253