شناسه خبر:61871
1401/8/7 23:45:20

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه گفت: در سفر ریاست جمهور یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه درنظر گرفته شد که درحال پیگیری آن هستیم.

نادر نوروزی روز گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: پروژه قطار شهری در دو بخش روگذر و زیرگذر از سه‌راه 22 بهمن تا میدان فردوسی تعریف شده است.

وی ادامه داد: کاری که اکنون درحال انجام است، حفر تونل در دو بخش از میدان آزادی تا چهارراه اجاق و بخش دیگر از چهارراه اجاق تا میدان فردوسی بوده که مناقصه آن شروع شده است.

شهردار کرمانشاه افزود: در بخش ریل‌گذاری در قسمت روگذر و در بخش حفر تونل در قسمت زیرگذر پروژه فعال است و اگر اعتبارات پروژه به‌موقع به شهرداری پرداخت شود، امیدواریم طی دو سال آینده بتوانیم یکی از فازهای پروژه را آماده‌ بهره‌برداری کنیم.

وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهور یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه درنظر گرفته شد که درحال پیگیری آن هستیم، البته بخشی از اعتبارات گذشته را دریافت کردیم.

نادری با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات پروژه سهم شهرداری است، گفت: اعتبارات پروژه از سال 98 به بعد پیگیری شروع شده که تاکنون اعتبارات سال 99 و 1400 را دریافت کردیم و هنوز اعتبارات سال 1401 پرداخت نشده که امیدوار به جذب آن هستیم تا پروژه از این وضعیت بی‌ثمر و راکدی که در یک دهه گذشته بوده، ان‌شاءالله خارج شود.

شناسه خبر 61871