شناسه خبر:61778
1401/8/4 09:32:39

سپهرغرب، گروه خبر: طرح‌های ورزشی و تفریحی به همت شهرداری اراک افتتاح شد.

هم‌زمان با ششمین روز از هفته فرهنگی اراک تعدادی از طرح‌های ورزشی و تفریحی شهرداری این شهر افتتاح شد.
این طرح‌ها شامل دو زمین چمن مصنوعی در پارک آزادی و شهرک ولیعصر (ع)، پارک شطرنج در کوی صنعتی و پیست تخصصی دوچرخه‌سواری تریال می‌شود.
شهردار اراک درخصوص افتتاح این طرح‌های ورزشی و تفریحی گفت: یکی از برنامه‌های دارای اولویت در شهرداری تقویت ورزش همگانی و قهرمانی است؛ در همین راستا تاکنون سه زمین چمن مصنوعی در شهر به بهره‌برداری رسیده و ساخت یک زمین دیگر نیز در دست بررسی است.
علیرضا کریمی اظهار کرد: مساحت زمین چمن مصنوعی پارک آزادی حدود 800 متر است که با اعتبار 530 میلیون تومان به بهرداری رسید.
وی افزود: همچنین میزان اعتبار اختصاص‌یافته به زمین چمن در کوی ولی عصر (عج) نیز بیش از یک میلیارد و 250 میلیون تومان و مساحت آن هم یک‌هزار مترمر بع است.
شهردار اراک ادامه داد: امروز پارک تخصصی شطرنج در کوی صنعتی اراک نیز در مدت هشت ماه به بهره‌برداری رسید که مساحت آن نیز یک‌هزار و 570 متر مربع و دارای 9 سکو و 18 میز شطرنج و زمین شطرنج نمایشی است؛ برای ایجاد این پارک بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان هزینه شد.
کریمی تصریح کرد: بحث طراحی و احداث پارک‌های موضوعی نه‌تنها یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود، بلکه ابزاری برای پُر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و نسل جوان نیز هست که در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی بیان کرد: نخستین پیست تخصصی و موضوعی رشته دوچرخه سواری تریال نیز با اعتبار حدود یک میلیارد تومان و به وسعت دو هزار و 500 متر مربع در مدت 11 ماه ایجاد شد.
به گفته شهردار اراک زورخانه مرکزی شهرداری اراک نیز در فضایی به وسعت 700 متر مربع به مدت 14 ماه و با اعتبار هفت میلیارد تومانی ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: درمجموع هزینه‌های انجام‌شده برای این طرح‌ها حدود 10 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

شناسه خبر 61778