شناسه خبر:61741
1401/8/4 08:46:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان خبر داد و گفت: امسال دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس و یک هکتار گشنیز برای نخستین‌بار کشت شده است.

منصور خزایی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور مصرف بهینه منابع آبی و اصلاح الگوی کشت، برنامه‌ریزی برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان فامنین انجام گرفته انجام شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری دو هکتار گیاه دارویی اسطوخودوس و یک هکتار گشنیز برای نخستین‌بار در شهرستان کشت شده است، گفت: طی سال‌های اخیر کشت گیاهان چندساله نظیر زعفران به میزان 5/13 هکتار و گل محمدی به میزان 5/6 در شهرستان انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین افزود: گیاهان یک‌ساله نظیر سیاهدانه، زیره سبز، بابونه، گاوزبان، بادرنجبویه و کاسنی هرساله در سطحی در حدود سه هکتار در شهرستان کشت می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید و ابلاغ برنامه کشت گیاهان دارویی دیم در شهرستان، شناسایی و ترویج کشت گیاهان دارویی در دست پیگیری است.
خزایی افزود: با توجه به مطالعات صورت‌گرفته توسط کمیته تخصصی استانی، دو گیاه خاکشیر و زیره سبز برای کشت در دیم‌زارهای استان مناسب بوده و درصورت کاهش بارش‌ها در شهرستان، باید کشت همراه با آبیاری تکمیلی برای دستیابی به عملکرد اقتصادی توسط کشاورزان شهرستان انجام گیرد.

شناسه خبر 61741