شناسه خبر:61583
1401/7/30 23:53:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوانزا، در استان خبر داد و گفت: مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی 3 برابر شده است.

رضا طهماسبی، در این‌باره اظهار کرد: مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها همچنان شلوغ است و آمار مراجعه بیماران تنفسی به این مراکز در مقایسه با سه هفته پیش، 3 برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اورژانس بیمارستان‌ها در بخش اطفال و بزرگسالان بسیار شلوغ است، تصریح کرد: نگرانی عمده ما مربوط به بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران مبتلا به دیابت، بیماری قلبی ریوی پیشرفته، بیماران نقص ایمنی، پیوندی و بیماران مبتلا به سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: عوارض آنفلوانزا در گروه‌های یاد شده، بسیار شدید و خطرناک تر ظاهر می‌شود‌.

طهماسبی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر جامعه باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند، گفت: بخشی از واکسن‌ها در مراکز بهداشتی و دولتی توزیع شده و تعدادی هم در داروخانه‌ها موجود است که بیماران با تجویز پزشک می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر 10 بیمار تنفسی، 4 بیمار مبتلا به آنفلوانزا است، اظهار داشت: در این نوع ویروس، علائم تنفسی همراه با ناراحتی‌های گوارشی ظاهر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه قدرت سرایت‌پذیری آنفلوانزا بالا است، عنوان کرد: باید از کودکان مراقبت شود تا بیماری خود را به بزرگسالان انتقال ندهند.

طهماسبی با بیان اینکه در موارد شدید ابتلا به آنفلوانزا، احتمال مرگ و میر بیماران وجود دارد، گفت: با این حال کشندگی آنفلوانزا نسبت به کرونا کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزانی که علائم سرماخوردگی‌ دارند نباید به مدرسه بروند، اظهار داشت: شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری، از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه بیماران تنفسی نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند، گفت: خانواده‌ها باید از هرگونه خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند.

شناسه خبر 61583