شناسه خبر:61089
1401/7/19 09:20:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: بیش از یک میلیون و 338 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست سال جاری در بخش دولتی به متقاضیان این استان ارائه شده است.

حامد سلیمانی روز دوشنبه افزود: این بازه زمانی (نیمه نخست سال) تعداد کارآموزان رشته‌های مختلف هفت هزار و 91 نفر بوده است که در مناطق مختلف شامل (آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، اتباع خارجی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، عشایر، معتادان بهبود یافته و متقاضیان مهارت‌آموزی) از آموزش‌های مهارتی برخوردار شده‌اند.
وی در خصوص آموزش‌های مهارتی در بخش غیر دولتی گفت: دو هزار و 909 نفر دوره در قالب 659 هزار و 273 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست سال جاری در بخش غیر دولتی ارائه شده که نسبت به تعهد ایجاد شده تحقق صدرصدی را شاهد هستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به فعالیت 296 آموزشگاه آزاد غیر دولتی در سطح استان بیان کرد: از این تعداد آموزشگاه آزاد 222 آموزشگاه زنانه، 26 آموزشگاه مردانه و 48 آموزشگاه دومنظوره فعالیت می‌کنند.
سلیمانی ادامه داد: 6 ماهه اول سال جاری تعداد 53 آموزشگاه آزاد جدید موفق به اخذ مجوز شده‌اند که با توجه به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر داشته و علت این امر نیز تسهیل در صدور مجوز و رفع موانع و مشکلات در راه صدور مجوزها بوده است.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سنجش مهارت در 6 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد 6 هزار و 444 نفر در آزمون‌های مختلف شرکت نموده که از این تعداد چهار هزار و114 نفر در آزمون‌های آنلاین، هزار و 799 نفر به‌صورت هماهنگ، 71 نفر در قالب تفاهم‌نامه و 460 نفر در صنعت ساختمان می‌باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام در ادامه به همکاری‌های دوجانبه با سایر ارگان‌ها، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در طول سال جاری بیش از 10 تفاهم‌نامه منعقد شده است که می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون روستایی، امور عشایری، سپاه، نیروهای مسلح، بهزیستی، امور زندان‌ها، دانشگاه‌های آزاد و دولتی و پیام‌نور در قالب طرح tmc و استانداری ایلام برای سکونتگاه‌های غیر رسمی و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.

شناسه خبر 61089