شناسه خبر:60724
1401/7/10 09:38:59

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست نظارت بر ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبود انواع سرم در بازار استان مقطعی است، گفت: درحال رایزنی برای کسب سهمیه بیشتر سرم هستیم تا این مشکل به‌زودی در استان حل شود.

«خدیجه نجفی» روز شنبه درخصوص کمبود برخی از داروها در استان توضیح داد: کمبود برخی از داروها در مقاطعی از زمان طبیعی و مشکلی کشوری است، اما با‌این‌حال تلاش برای جذب سهمیه بیشتر سرم در استان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه سرم به اندازه کافی در بیمارستان‌ها توزیع شده است و مشکلی از این جهت ندارند، افزود: بیمارانی که نسخه دارند هم برای تأمین سرم مشکلی ندارند و این درحالی است که سرم در زمان فراوانی هم باید فقط با دستور پزشک در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
نجفی دریافت سهیمه سرم در ایام اربعین را مطلوب عنوان کرد و گفت: در ایام اربعین مصرف سرم در استان به‌شدت زیاد شده بود، بنابراین با نامه‌نگاری توانستیم سهمیه‌های بسیار خوبی برای استان تأمین کنیم و در شهرستان‌های قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب که در مسیر زوار اربعین قرار داشتند، سرم به اندازه کافی تأمین شد و مشکلی نداشتیم.

شناسه خبر 60724