شناسه خبر:60707
1401/7/10 09:12:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن از هدف‌گذاری روستاهای بالای 300 نفر جمعیت این شهرستان برای بهره‌مندی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

حمیدرضا علیخانی اظهار کرد: درحال حاضر با اعضای شوراهای اسلامی و نیز دهیاران روستاهایی که دارای بیش از 300 نفر جمعیت هستند، طی جلساتی رایزنی شده که برای تشکیل پرونده به‌منظور صدور مجوز تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای خود با پیگیری لازم اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به 48 کانون فرهنگی هنری مساجد با میانگین سه هزار و 300 نفر عضو در شهرستان رزن، افزود: از این تعداد، 23 کانون با میانگین یک‌هزار و 700 نفر عضو به بخش سردورود و 25 کانون با میانگین یک‌هزار و 600 نفر عضو به شهر رزن اختصاص دارد.
علیخانی با بیان اینکه 45 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رزن به کتابخانه مجهز هستند، تصریح‌کرد: کانون‌های مساجد موجود سطح شهرستان ازنظر تجهیزات به ایده‌آل و استاندارد لازم نرسیده‌اند و در برخی از موارد کمبودهایی در این کانون‌ها وجود دارد که مرتفع کردن آن‌ها نیازمند اعتبار است.
وی همچنین با اشاره به طرح تابستانه کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال دارای برنامه‌های مختلفی برای اعضای خود هستند که در طرح تابستانه با توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، کل ظرفیت کانون‌های مساجد شهرستان تکمیل می‌شود.
این فرد مسئول یادآور شد: در طرح تابستانه امسال با توجه به مساعد شدن شرایط کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در سال جاری برای نخستین‌بار از زمان شروع کرونا تاکنون دانش‌آموزان استقبال چشمگیری از طرح تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان داشتند.
وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال میانگین 60 درصد دانش‌آموزان شهرستان در طرح تابستانه کانون‌های مساجد شرکت کردند، گفت: درحال حاضر تعداد کانون‌های مساجد سطح شهرستان کافی نبوده و به تعداد کسب مجوز تأسیس 30 تا 35 کانون دیگر در بخش سردرود و رزن نیاز خواهد بود.
علیخانی با اشاره به حضور و استقبال پُررنگ خواهران از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یادآور شد: 60 تا 65 درصد از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های مختلف کانون‌های مساجد سطح شهرستان را خواهران و مابقی را برادران تشکیل داده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند و باید از ظرفیت کانون‌ها برای تقویت این مهم بهره برد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مسجدمحور دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قابلیت‌های بسیار زیادی در مساجد دارند که توسعه فرهنگی و اسلامی و تربیت اسلامی در بین اقشار جامعه و جذب اکثریت مردم به سمت مساجد را ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان برشمرد.

شناسه خبر 60707