شناسه خبر:60219
1401/6/27 09:45:17

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت: به‌زودی تمامی معتادان متجاهر کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند.

کیوان گل‌آوری اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در دنیای امروز به‌عنوان یک چالش بزرگ کشورها را با مشکلاتی در بحث آسیب‌های اجتماعی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یعنی وابستگی شدید به یکی از انواع مواد مخدر است که عوارض جسمی و روانی برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تصریح کرد: لفظ تجاهر یعنی فردی که به دلیل مصرف مواد مخدر، عوارضی در وی آشکار می‌شود که سبب بروز اعمال، رفتار، کردار و حرکات غیرمتعارف می‌شود.

گل‌آوری خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود در جامعه برنامه و راهکار‌هایی برای مبارزه و درمان اعتیاد داریم، در واقع یکی از برنامه‌های اصلی در سال جاری جمع‌آوری، ساماندهی و صیانت از معتادان است.

وی خاطرنشان کرد: افراد معتاد پس از 6 ماه درمان پس از خروجی برنامه‌ صیانت را داریم و با آموزش مهارت در مرکزی که در کنگاور آماده شده زمینه اشتغال را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امسال حدود یک هزار و 317 معتاد را در مرکز ماده 16 (377 نفر)، مرکز تبصره 2 ماده 16 (برای افراد معتاد شاکی خانواده) (330 نفر) واردوگاه چشمه سفید (610 نفر) پذیرش داشتیم و در سایر مراکز کمپ‌ها حدود 7 هزار نفر در دوره 28 روزه یا دو ماه تحت درمان بوده و بیش از 28 هزار نفر هم تحت مراکز متادون درمانی هستند.

این مسئول مجموع ترخیصی‌ها را یک‌هزار و 117 نفر اعلام کرد و افزود: زمان فرایند درمانی را از سه ماه به 6 ماه افزایش دادیم؛ که بعد از آن مهارت‌آموزی را در برنامه داریم.

گل‌آموزی اظهار کرد: قرار است به‌زودی برای جمع‌آوری معتادان یک مکان بزرگ با ظرفیت حداقل 700 نفر در شهر کرمانشاه آماده شود و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شود.

شناسه خبر 60219