شناسه خبر:60045
1401/6/22 09:31:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از افتتاح و آغاز به‌کار پردیس سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

امین مرادی ضمن گرامیداشت روز ملی سینما، اظهار کرد: 21 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی سینما در تقویم کشور به ثبت رسیده است و این روز فرصت مناسبی است تا از تلاش همه فعالان این عرصه تقدیر و تشکر شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بخشی از اعتبار و نام کردستان در سطح ملی و بین‌المللی وابسته به درخشش هنرمندان عرصه سینماست و ما خرسندیم که هنر هفتم در این استان مورد استقبال و توجهی جدی مردم نیز قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه سینما در این استان مورد توجه ویژه مردم و علاقه‌مندان قرار دارد، افزود: کردستان یکی از استان‌های مستعد کشور در عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه هنر سینماست و هر روز خبری از درخشش آثار تولیدی هنرمندان این دیار در عرصه ملی و بین‌المللی منتشر می‌شود.

مرادی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای کمک به توسعه و تقویت هنر سینما، بیان کرد: ما در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در عرصه سینما ورود کرده و امروز سه پردیس سینمایی مجهز در شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: پردیس سینمای بهمن سنندج با هفت سالن ازجمله سینمای روباز، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن و پردیس سینمایی آزادی بیجار هم با سه سالن در حال خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان هنر هفتم است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه هنری برای تقویت زیرساخت‌های این بخش، یادآور شد: در حال حاضر روند احداث پردیس سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در دست اجراست و در آینده‌ای نزدیک این مرکز هنری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان این اقدام حوزه هنری در راستای احداث و راه‌اندازی سینما در این منطقه حاشیه شهر سنندج را با هدف توجه به عدالت فرهنگی و توزیع مناسب فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود که این پردیس به مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این منطقه تبدیل شود.

مرادی با اشاره به آمادگی حوزه هنری کردستان در راستای تقویت زیرساخت‌های این بخش در سایر شهرستان‌های استان، اظهار کرد: مقدمات کار برای راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های قروه و کامیاران نیز صورت گرفته و انتظار داریم که در سایه حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استانی این دو شهرستان نیز صاحب سینما شوند.

وی به فعالیت‌های حوزه هنری کردستان در بخش نرم‌افزاری اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز ضمن حمایت از تولید فیلم کوتاه، اکران و نمایش آثار تولیدی فیلمسازان کردستانی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و... از جمله فعالیت‌های این بخش به‌شمار می‌رود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: در همین راستا حوزه هنری ضمن حمایت از برگزاری رویدادهای مختلف سینمایی، تلاش می‌کند تا فضای رقابتی برای عرضه کارهای تولیدی در عرصه فیلم کوتاه را فراهم کند و به همین دلیل از برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب با حمایت حوزه هنری استان کردستان برگزار شد.

مرادی در پایان ضمن تبریک مجدد به همه فعالان عرصه سینما و علاقمندان به این هنر فاخر و ارزشمند، عنوان کرد: روز دوشنبه 21 شهریور ماه به مناسبت روز ملی سینما تمامی آثار روی پرده در سه پردیس سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار به صورت نیم‌بها اکران می‌شوند.

شناسه خبر 60045