شناسه خبر:60006
1401/6/21 10:20:26
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه از رودخانه آبشوران جدا می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با اجرای 6.5 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب محله شاطرآباد شهر کرمانشاه، بخشی از فاضلاب این شهر از رودخانه آبشوران جدا خواهد شد.

«رضا داودی» روز یکشنبه افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با توجه به ورود بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه به رودخانه آبشوران و تبعات زیست‌محیطی ناشی از آن، پروژه جداسازی فاضلاب محله شاطرآباد از رودخانه آبشوران را آغاز کرد.

به گفته وی با اتمام این پروژه که شامل 6.5 کیلومتر اجرای شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب محله شاطرآباد با لوله 200، 250، 315، 400، 500 و 600 میلی‌متر و از نوع پلی‌اتیلن است، علاوه‌بر جداسازی بخشی از فاضلاب شهر کرمانشاه از رودخانه آبشوران، دو هزار و 900 نفر نیز زیر پوشش خدمات فاضلاب مدرن قرار خواهند گرفت.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه پیشرفت این پروژه را 25 درصد عنوان کرد و افزود: به‌طور قطع با افزایش اعتبارات بخش فاضلاب و تخصیص اعتبار مورد نیاز، می‌توان فاضلاب شهر را به‌صورت کامل از رودخانه آبشوران جدا کرد.

آبشوران رودخانه‌ای است که از دل شهر یک میلیون نفری کرمانشاه عبور می‌کند و به محلی برای ریزش فاضلاب و زباله‌ها تبدیل شده است.

منشأ این رودخانه که سراب قنبر در جنوب غرب کرمانشاه است، با عبور از دل محلات شهر راهش را تا رودخانه قره‌سو در ضلع شمال شرقی کرمانشاه ادامه می‌دهد و با این رودخانه یکی می‌شود.

شهر کرمانشاه با یک میلیون نفر، حدود نصف جمعیت استان را در خود جا داده و بیشتر فاضلاب مرکز استان به رودخانه قره‌سو سرازیر می‌شود.

 

شناسه خبر 60006