شناسه خبر:59361
1401/6/7 09:27:14

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: مرز چیلات یکی از مرزهای مهم استان ایلام است که روند بازگشایی آن با جدیت در حال پیگیری است.

حسن بهرام‌نیا در پنجمین روز از هفته دولت در دیدار با امام جمعه دهلران گفت: با عنایت به وسعت، جمعیت و میزان برخورداری هر شهرستان اعتبارات، تسهیلات و امکانات بین آن توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم شهرستان دهلران در استان افزود: برای توسعه صادرات و رشد پیشرفت شهرستان و بازگشایی بازارچه چیلات با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در طول 9 ماه گذشته که در استان ایلام کار را آغاز کردیم و به گفته معاون اول رئیس جمهور اقداماتی که باید در طول یک سال و یا دوسال انجام می‌شد چندین ماهه انجام شده است که این مهم نشانگر کار جهادی مدیران استان است که باید استمرار داشته باشد.

بهرام‌نیا ادامه داد: از مسیر بیشه دراز و دهلران- اندیمشک عملیات عمرانی شتاب بیشتری گرفته و ایلام به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: همه ما عنایت خاصی به شهرستان دهلران داریم چراکه مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند و این شهرستان قدمگاه رزمندگان عزیزی است که با تمام وجود برای برای اعتلای اقتدار نظام اسلامی تلاش کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: مدیران استان‌های معین و مدیران شرکت‌های نفت و گاز و در شهرستان دهلران همه باید برای اربعین و باشکوه شدن این کنگره بزرگ کمک‌رسانی کنند.

امام جمعه دهلران نیز در این دیدار با تبریک هفته دولت با اشاره به وسعت دهلران و شرکت‌های نفتی گفت: انتظار است به اعتبارات دهلران توجه ویژه و در بودجه اربعین دهلران ویژه دیده شود.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت توجه به راه‌ها و نهضت راه‌سازی در استان و دهلران تأکید و گفت: این دولت به‌خوبی بدهی‌ها را پرداخت کرده و خواستاریم که ریل و راه آهن در دهلران اجرایی و تسریع شود.

وی از همت استاندار در بحث اربعین تقدیر و افزود: 40 موکب بصورت رسمی در دهلران فعالیت دارد و توجه به چیلات از دیگر مطالبات است.

شناسه خبر 59361