شناسه خبر:58883
1401/5/26 08:30:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: براساس مطالعات و بازدیدهای میدانی پژوهشکده سوانح طبیعی و انجام مطالعات و کار کارشناسی، 139 روستای استان خطرپذیری بالایی در برابر بلایا و مخاطرات طبیعی دارند.

علیمردان طالبی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این روستاها در دو قالب دسته‌بندی شدند که برخی از آن‌ها در اولویت نخست قرار دارند و در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان همدان 180 میلیارد تومان در قالب 51 طرح برای ایمن‌سازی روستاها پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: این مبلغ برای ایمن‌سازی پنج روستا در همدان، هشت روستا در ملایر، 11 روستا در نهاوند، 6 روستا در تویسرکان، چهار روستا در اسدآباد، سه روستا در کبودراهنگ، چهار روستا در بهار، سه روستا در رزن، 6 روستا در فامنین و یک روستا در شهرستان درگزین هزینه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: 88 روستا در اولویت دوم قرار دارند که شامل دو روستا در همدان، هفت روستا در ملایر، 23 روستا در نهاوند، 11 روستا در تویسرکان، پنج روستا در اسدآباد، 13 روستا در کبودراهنگ، 9 روستا در بهار، 13 روستا در رزن، سه روستا در فامنین و دو روستا در درگزین است.

طالبی ادامه داد: برای ایمن‌سازی 88 روستا از حوادث و مخاطرات طبیعی 442 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که امید می‌رود با تأمین این اعتبار، تکلیف قانونی پیش‌بینی‌شده در برنامه پنج‌ساله مبنی بر ایمن‌سازی 30 درصد از مناطق در معرض آسیب، اجرایی شود.

وی گفت: سیل اخیر به هشت نقطه روستایی و یک نقطه شهری خسارت زد که شامل 6 روستای فامنین، دو روستای کبودراهنگ و شهر همدان می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: این خسارت‌ها شامل خسارت به 50 واحد در شهر همدان و نیاز به تعمیر آن‌ها، 17 واحد احداثی در روستایی، 16 تعمیری و 6 معیشتی است؛ علاوه‌بر این به دو پروژه ابنیه‌ای در روستاهای فامنین یک میلیارد و 240 میلیون تومان خسارت وارد شد.

شناسه خبر 58883