شناسه خبر:58062
1401/5/2 09:17:18

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وقوع حدود سه هزار و 100 مورد سرقت در استان طی تیرماه امسال، گفت: 68 درصد این سرقت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن کشف شده است.

سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حدود سه هزار و 100 مورد سرقت در استان طی تیرماه امسال، اظهار کرد: از مجموع سرقت‌های انجام‌شده 84 درصد آن‌ها در شهر کرمانشاه رخ داده تا مرکز استان بیشترین فراوانی سرقت‌ها را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: بعد از شهر کرمانشاه، بیشترین آمار سرقت مربوط به شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، کنگاور و هرسین می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش 15 درصدی سرقت‌های مهم مانند منزل، خودرو، مغازه و دیگر سرقت‌های همراه با اذیت و آزار در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال قبل خبر داد و گفت: بااین‌حال در مجموع سرقت‌ها دو درصد رشد داشته‌ایم.

جاویدان با اشاره به کشف 68 درصد کل سرقت‌های انجام‌شده در استان، خاطرنشان کرد: در همین راستا 914 سارق نیز با حضور به‌موقع پلیس و اشراف اطلاعاتی بالای مأموران در همان صحنه سرقت و یا در فاصله زمانی کوتاهی دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین به مهم‌ترین اقدامات پلیس در هفته پایانی تیرماه اشاره کرد و گفت: چهار باند در این هفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی شهرستان کرمانشاه مورد ضربه قرار گرفته و منهدم شدند.

وی افزود: یک نمونه آن مربوط به باند سه‌نفره سارقان منزل بود که در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها بالغ‌بر 60 میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

جاویدان با اشاره به شناسایی باند دونفره سارقان مغازه و اعتراف آن‌ها به ارتکاب 34 فقره سرقت، خاطرنشان کرد: باند متلاشی‌شده دیگر مربوط به سارقان کیف‌قاپ در شهر کرمانشاه بود که به‌وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به 12 فقره سرقت کرده بودند.

وی ابراز کرد: با تلاش مأموران پلیس یک باند سرقت خودرو نیز که حین سرقت مرتکب قتل شده بودند، منهدم و در بازرسی از مخفیگاه سردسته آن‌ها هشت دستگاه انواع خودرو سواری مسروقه کشف شد.

جاویدان در ادامه از اهتمام پلیس برای برخورد با سارقان خبر داد و گفت: پدیده سرقت موضوعی است که روح و روان افراد مالباخته را تا مدت‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد و آثار مخربی برای آن‌ها به همراه دارد؛ ازاین‌رو مصمم هستیم با افراد سارق با قاطعانه‌ترین حالت برخورد کنیم.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی تصریح کرد: پلیس انتظار دارد همان‌گونه که به‌صورت جدی برخورد با سارقان را در دستور کار و جزء اولویت‌های اصلی خود قرار داده است، دستگاه قضائی نیز با همین جدیت احکامی را برای سارقان صادر کند که بازدارنده بوده و به آن‌ها جرأت تکرار جرم را ندهد.

جاویدان در پایان گفت: شهروندان کرمانشاهی اطمینان خاطر داشته باشند مجرمان در این استان از کمترین امنیتی برخوردار نیستند و دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار شده و به سزای عمل خود خواهند رسید.

شناسه خبر 58062