شناسه خبر:57866
1401/4/29 09:11:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 52 گروه فعال از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار مورد بازرسی از محصولات کشاورزی استان انجام داده‌اند.

«حسین فضلی» روز سه‌شنبه اظهار کرد: 9 هزار مورد آن با توجه به اهمیت موضوع آرد و نان به این موضوع اختصاص داده شده و هفت هزار مورد بازرسی نیز در بخش سایر اقلام بخش کشاورزی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این بازرس‌ها با همکاری بسیج اصناف و بازنشستگان بخش کشاورزی هم‌اکنون با همکاری دستگاه‌های صمت، تعزیرات، استانداری و پلیس امنیت اقتصادی در استان فعال هستند.

فضلی خاطرنشان کرد: از این 16 هزار مورد بازرسی یک‌هزار و 344 مورد پرونده تخلفات در سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی ) ثبت شده و به دستگاه نظارتی و تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ارزش ریالی یک‌هزار و 344 مورد پرونده‌های تشکیل‌شده حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که رسیدگی به پرونده تخلفات در جریان است.

فضلی کمیت، کیفیت و قیمت را سه محور اصلی نظارت بر بازار محصولات کشاورزی دانست و افزود: نظارت و بازرسی‌ها از مراکز تولیدی تا کف بازار است و در نظارت‌ها به دنبال بررسی زنجیره‌ها هستیم.

به گفته وی حسب دستور وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه ستاد تنظیم بازار، امروز شاهد آن هستیم که همه ظرفیت‌های سه اداره کل صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی پای‌ کار آمده است تا نظارت و بازرسی‌ها در سراسر استان همدان به نحو مطلوب انجام شود.

 

شناسه خبر 57866