شناسه خبر:57811
1401/4/28 08:20:14

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست بهزیستی استان کردستان از واگذاری 77 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان کردستان خبر داد.

حسین رسولی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال 1359 توسط شهید فیاض‌بخش تأسیس شد.

سرپرست بهزیستی استان کردستان از وجود بیش از 120 فعالیت در سازمان بهزیستی و در چهار حوزه تخصصی سخن گفت و بیان کرد: در سطح استان تاکنون 35 هزار و 211 نفر معلول شناسایی‌شده تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان کردستان هستند و این اداره در حوزه‌های تخصصی توانبخشی اجتماعی پیشگیری، خدمات متفاوتی به‌صورت روزانه و شبانه‌روزی به جامعه هدف خود و عموم ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از تعداد افراد معلول شناسایی‌شده در سطح استان 21 هزار و 210 نفر از خدمات مستمری ماهیانه این نهاد بهره‌مند هستند.

رسولی بیشترین میزان معلولیت را جسمی- حرکتی دانست و بیان کرد: ٤0 درصد معلولان جسمی- حرکتی، 30 درصد شنوایی و گفتاری، 20 درصد ذهنی و 10 درصد روانی را شامل می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی، استقلال مالی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی بهزیستی از جامع هدف این نهاد است.

رسولی در ادامه سخنان خود از واگذاری 77 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته 23٨ واحد مسکونی واگذار شده و 690 واحد دیگر در دست احداث است.

وی عنوان کرد: از 77 واحد مسکونی واگذارشده به مددجویان، 13 واحد آن به خانوارهای دارای دو معلول و دو واحد به ایتام تحویل داده می‌شود.

رسولی در ادامه به کمک‌هزینه خانوارهای دو معلول اشاره کرد و افزود: 500 میلیون ریال به خانواده‌های دومعلول روستایی و دو میلیارد ریال به خانوارهای دومعلول شهری تعلق می‌گیرد.

وی به پرداخت بیش از 9٨ میلیارد ریال کمک بلاعوض و کمک ودیعه مسکن اشاره و اضافه کرد: سال گذشته برای نخستین‌بار کمک‌ودیعه مسکن به مستأجرین زیر پوشش بهزیستی پرداخت شد.

رسولی در پایان یادآور شد: نزدیک به چهار هزار و 500 خانوار زیر پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که از این تعداد سه هزار و 4٨0 خانوار برای دریافت مسکن ملی اقدام کرده‌اند.

شناسه خبر 57811