شناسه خبر:57628
1401/4/22 09:45:09
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی:

پروژه‌های زیربنایی در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه پیشنهاد می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به‌زودی به استان کرمانشاه سفر می‌کنند، گفت: در این سفر پروژه‌های زیرساختی مهمی در حوزه‌های آب‌رسانی، فاضلاب، جاده، بیمارستان و سایر بخش‌ها برای منطقه اورامانات درنظر گرفته شده است.

«آرش لهونی» روز سه‌شنبه با اعلام اینکه رایزنی و پیگیری‌ها برای افزایش میزان اعتبارات و تعداد پروژه‌ها تا روز سفر هم ادامه خواهد داشت و به دنبال افزایش اعتبار تخصیص‌یافته به استان هستیم، افزود: پیگیری‌ها و جلسات خوبی در زمینه پروژه‌های منطقه اورامانات هم انجام شده که باعث تسهیل پروژه‌های مهم این منطقه خواهد شد.

وی اظهار کرد: استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند و در این سفر اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده خواهد شد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح جزئیات پروژه‌های درنظر گرفته‌شده برای منطقه اورامانات پرداخت و گفت: یکی از پروژه‌های ضروری پاوه احداث کنارگذر این شهر است که در بودجه سال جاری 70 میلیارد تومان برای آن تصویب شد و مناقصه‌اش برای انتخاب پیمانکار درحال انجام است که در این سفر 90 میلیارد تومان دیگر برای آن درنظر گرفته شد؛ یعنی درمجموع این پروژه 160 میلیارد تومان اعتبار دارد.

لهونی همچنین افزود: برای آسفالت، بهسازی و تعمیر محور جوانرود، ثلاث باباجانی و شیخ‌صله هم 240 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که 150 میلیارد تومان آن از محل ماده 56 است.

وی اظهار کرد: برای مسیر سه‌راه قزانچی تا شهر روانسر 90 میلیارد تومان درنظر گرفته شد و برای راه‌های اصلی شهرستان جوانرود نیز 60 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

   اختصاص اعتبارات برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در سه شهر

نماینده مردم اورامانات عنوان کرد: از معضلاتی که در حوزه زیست‌محیطی و سلامت مردم وجود دارد، بحث فاضلاب شهری است که با پیگیری‌های انجام‌شده مبلغ 40 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جوانرود تصویب شده که مشکلات زمین‌های پایین‌دست شهر را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر نیز 40 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که مشکل زیست‌محیطی زمین‌های پایین‌دست شهر را حل خواهد کرد و برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب ثلاث باباجانی هم 15 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

نماینده مردم اورامانات در ادامه گفت: با تخصیص این اعتبارات برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، آبفای استان وعده داده که تا پایان سال 1402 این پروژه‌ها را تکمیل کند.

وی در ادامه افزود: برای آب‌رسانی به شهر پاوه 70 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که در بودجه 1401 هم حدود 34 میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده که اعتبار اختصاص‌یافته به این پروژه به بالای 100 میلیارد تومان می‌رسد.

لهونی گفت: برای آب‌رسانی به شهر جوانرود 50 میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام‌شده درنظر گرفته شده که مشکل آب شرب مردم این شهر را در میان‌مدت حل خواهد کرد؛ برای حل بلندمدت این مشکل احداث سد را در برنامه داریم.

   اختصاص اعتبارات برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های روانسر و ثلاث باباجانی

وی عنوان کرد: برای تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی روانسر 70 میلیارد تومان تصویب شد و برای تکمیل بیمارستان ثلاث باباجانی نیز 30 میلیارد تومان تصویب شده است.

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به اهمیت توسعه دانشگاه‌ها در منطقه اورامانات، 20 میلیارد تومان در این زمینه درنظر گرفته شده که به تکمیل دانشکده حسابداری جوانرود اختصاص پیدا کرده است.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می‌شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 57628