شناسه خبر:57315
1401/4/12 08:48:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: طی دو ماه گذشته تولید گاز اتان 150 درصد و گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد افزایش رشد داشته و در راستای تحقق نامگذاری‌های چند سال اخیر مقام معظم رهبری برای تولید بیشتر بوده است.

روح‌اله نوریان روز شنبه در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان اظهار کرد: در راستای تحقق نامگذاری سال، میزان تولیدات پنجگانه این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ماقبل افزایش چشمگیری داشته و با وجود رشد و پایداری تولید، بیش از پنج میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه در شرکت ثبت شده که نشان‌دهنده رعایت قوانین و مقررات ایمنی و پدافند غیرعامل است.

وی افزود: هم‌اکنون سه محصول تولیدی این واحد صنعتی به پتروشیمی ایلام ارسال می‌شود و با ارسال خوراک پایدار و کافی، تعهدات این واحد صنعتی به شرکت پتروشیمی ایلام محقق و باعث پایداری تولید در زنجیره پایین دستی پالایشگاه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه مدیریت انرژی اشاره کرد و یادآور شد: پالایشگاه گاز ایلام در هفتمین جایزه ملی انرژی در بخش پروژه‌های صرفه جویی برای دو پروژه ارائه شده، موفق به کسب تندیس و تقدیرنامه شد.

نوریان با اشاره به اینکه در هشتمین دوره ارزیابی سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران این واحد صنعتی رتبه اول سلامت اداری در بین شرکت‌های پالایش کشور کسب کرده است، ادامه داد: این ارزیابی توسط امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در 9 شاخص و 21 محور و 50 سنجش انجام شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام نیز در این دیدار از تلاش‌های پالایشگاه گاز ایلام در خصوص تولید پایدار، تلاش در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی، تلاش برای کاهش گازهای ارسالی به فلرینگ در راستای حفظ محیط زیست، تلاش برای دستیابی به سلامت اداری برتر،کاهش مصرف انرژی و غیره قدردانی کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام در زمینه‌های مختلف قدم‌های قابل قبولی برداشته که انتظار می‌رود این تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

محمدرضا پورافغان با بیان اینکه کاهش گازهای ارسالی به فلرینگ باعث حفظ محیط زیست و صیانت از بیت المال می‌شود و این شرکت با اجرای برنامه‌های خود زمینه کاهش بیشتر آلاینده‌های زیست محیطی و انطباق این شرکت با استانداردها را فراهم نماید، افزود: کارکنان دیوان محاسبات با اشراف کاملی که بر قوانین و مقررات دارند، بهترین مشاوران امین برای مدیران و دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات با نظارت بر اجرای قانون به‌عنوان پاسدار بیت‌المال، انجام وظیفه می‌کند، ابراز امیدواری کرد که همه مدیران و کارکنان شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی حافظ بیت المال باشند تا از این طریق بتوان امانت‌دار خوبی برای نسل‌های آینده باشند.

شناسه خبر 57315