شناسه خبر:57304
1401/4/12 08:31:44
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

مشکل سد معبر در شهر همدان رفع شود

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سد معبر تضییع حقوق عامه است، گفت: برای حل این عارضه ناپسند اجتماعی همه شهروندان همدانی باید مشارکت داشته باشند.

سعید نظری شنبه در جلسه کمیسیون بند 20 با بیان اینکه سد معبر تضییع حقوق عامه است، اظهار کرد: برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان از همه ظرفیت‌های قانونی باید استفاده شود.

وی به تبصره یک بند دو ماده 55 قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در این تبصره سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز از آن‌ها و نیز میدان، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسبه یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به‌وسیله مأموران خود اقدام کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: به استناد تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری‌ها اراضی، کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به‌طور کلی معابر و بستر رودخانه، نهرها و مجاری فاضلاب شهرها، باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده شهر با استفاده عمومی و درخت‌های معابر واقع در محدوده شهر با استفاده عموم، ملک محسوب شده و در مالکیت شهرداری است.

شناسه خبر 57304