شناسه خبر:56779
1401/3/30 08:49:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: سرانه فضای ورزشی در مدارس استان پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود 20 سانتی‌متر است.

هاشم ناظمی‌جلال در آیین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ورزشی فرهنگیان کردستان که با عنوان « یادواره معلم تربیت بدنی شهید ابراهیم هادی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از دو سال شیوع بیماری منحوس کرونا، خدا را شاکریم زمینه‌ای فراهم شد که در قالب این مسابقات در طول هفته در جمع معلمان ورزشکار استان باشیم.

وی توجه به ورزش در آموزش و پرورش را بسیار با اهمیت و برگزاری چنین مسابقاتی را بسیار ارزشمند و کاری سخت دانست.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد فرهنگیان عزیز و ورزشکار استان کردستان بتوانند در مرحله کشوری نیز خوش بدرخشند و نتایج درخشانی کسب کنند.

وی با بیان اینکه ورزش برای یک مسلمان باید وسیله‌ای برای بالا بردن خلق و خویی نیکو باشد؛ گفت: نیروی بدنی و تقویت جسمی بدون ایمان ارزشی ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که شخص باایمان قوی و نیرومند از شخص با ایمان ضعیف بهتر و دوست داشتنی‌تر است؛ عمل صالح، انجام فرائض الهی، عفو و گذشت و خودسازی را از ویژگی‌های یک ورزشکار خوب برشمرد.

ناظمی‌جلال دانش و آگاهی را از ویژگی‌های مهم برای یک ورزشکار دانست و تأکید کرد: یک ورزشکار باید علاوه بر جسم قوی و توانمند باید به بحث دانش و علم خود هم توجه ویژه داشته باشد.

وی در ادامه به حدیث دیگری از پیامبر در مورد ورزش کردن اشاره کرد و گفت: حق فرزند پسر بر عهده پدرش این است که نوشتن، شنا کردن و تیراندازی را به او بیاموزد و جز از راه حلال روزی او را تأمین نکند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح وزارت در حال انجام است که بارقه امیدی در بین جامعه فرهنگیان کشور ایجاد کرده است.

ناظمی‌جلال توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای را یکی از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و اظهار کرد: در اجرای این برنامه در استان کردستان 42 فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که شامل 35 چمن مصنوعی و هفت سالن ورزشی است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در مدارس استان پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود 20 سانتی‌متر است، ابراز امیدواری کرد: با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون تومان که به صورت یکجا به حساب 42 مدرسه واریز شده است و با جلب مشارکت خیرین و سایر اعتبارات، میانگین سرانه ورزشی در استان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای هر چمن مصنوعی حدود 150 میلیون تومان و برای هر سالن ورزشی تیپ دو حدود یک میلیارد تومان اعتبار واریز شده است؛ ابراز امیدواری کرد با حمایت خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات استانی، مبلغ مورد نیاز تأمین شود تا پایان اسفندماه سال جاری این 42 فضای آموزشی به بهره‌برداری رسیده و این اقدامات انقلابی در بحث فضاهای آموزشی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: برای این مسابقات حدود 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است که از منابع مختلف تأمین شده است.

ناظمی‌جلال موضوع رتبه‌بندی و بیمه تکمیلی معلمان را از دیگر اقدامات بسیار مهم و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار کرد: در اجرای برنامه تحول بنیادین در آموزش و پرورش دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش قدم‌های خوبی برداشته شده است.

شناسه خبر 56779