شناسه خبر:56771
1401/3/30 08:35:32
معاون عمرانی استاندار همدان خبر داد:

اجرای پروژه 100 هکتاری نهضت ملی مسکن پس از ارائه نقشه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اجرای پروژه 100 هکتاری نهضت ملی مسکن پس از ارائه نقشه آغاز می‌شود و معارض مابقی زمین 680 هکتاری نیز درحال رفع شدن است.

فرزاد تیموری درخصوص آخرین وضعیت مسکن اظهار کرد: درحال حاضر با الحاق 680 هکتار زمین به همدان، کار نقشه‌برداری یک‌پانصدم انجام گرفته، مهندس و مشاور آن نیز انتخاب و کار طراحی شروع شده است.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته مشاور طرح اولیه را برای 100 هکتار ارائه کرد و کلیات آن مورد تأیید قرار گرفته و مقرر شد ظرف این هفته جلسه‌ای در کمیسیون ماده پنج داشته باشیم و در چند هفته آینده نقشه آماده‌سازی و اجرایی 100 هکتار به ما داده شود.

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: با ارائه نقشه 100 هکتار، زمین و شبکه معابر مشخص می‌شود و می‌توان پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در آنجا جانمایی و کار را شروع کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از پروژه نهضت ملی مسکن در تپه حاج‌شمسعلی توسط بنیاد مسکن درحال احداث است، گفت: تعدادی از پروژه اقدام ملی مسکن نیز در شهرک مدنی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته می‌شود.

تیموری با اشاره به اینکه یک پروژه 480 واحدی نیز در شهرک فرهنگیان داریم که قرار است بعد از تقویت زمین انجام شود، درخصوص مابقی زمین‌ الحاقی از شورین در پاسخ به اینکه آیا معارض دارد یا خیر؟ ابراز کرد: سند این زمین‌ها تک‌برگ به‌نام جمهوری اسلامی است؛ اگر چنین نبود اصلاً الحاق انجام نمی‌شد، اما عده‌ای معارض وجود دارند که به فرمانداری مراجعه کردند و مشکل درحال حل شدن است.

وی با تأکید بر اینکه آماده‌سازی 100 هکتار برای ثبت‌نامی‌های این مرحله طرح نهضت ملی مسکن جواب می‌دهد، افزود: نقشه‌‌های اجرایی مابقی طرح که 580 هکتار است نیز توسط مشاور تهیه می‌شود و براساس ثبت‌نام‌‌ها فازهای بعدی نیز شروع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در برخی از شهرها که مشکل زمین نداشتیم سرعت کار بهتر است، اذعان کرد: در شهر نهاوند پروژه فعال است و در ملایر نیز پروژه یک‌هزار واحدی کلنگ‌زنی شده و کار درحال انجام است؛ هرچند قبول داریم در استان ما باید تلاش‌‌ها بیشتر شود که عقب‌ماندگی سال‌های قبل را جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیگیر هستیم زودتر کار اجرایی در 100 هکتار شروع شود چون فصل کاری همدان محدود است، عنوان کرد: به محض اینکه نقشه‌های مشاور تأیید شود و قابلیت اجرا داشته باشد، کار از طریق بنیاد مسکن و اداره‌ کل راه و شهرسازی شروع خواهد شد.

تیموری درخصوص استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت سریع مسکن نیز گفت: باید ابتدا نقشه سازه توسط مهندسان نظام مهندسی تعریف و در آن فرآیند تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه باید از طریق راه و ‌ شهرسازی و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد کردند، پیش برود و یکی از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد نیز قرارگاه بازسازی و هلدینگ‌های ساخت‌وساز است که باید دید چگونه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

شناسه خبر 56771