شناسه خبر:55518
1401/3/1 08:57:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از افزایش 65 درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در فامنین خبر داد.

منصور خزایی ظهر در جمع خبرنگاران مجموع سطح کشت محصولات زراعی دیم این شهرستان را در سال زراعی جاری 48 هزار و 438 هکتار و محصولات زراعی آبی را 12 هزار و 179 هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: امسال 22 هزار و 893 هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: از این سطح 21 هزار و 564 هکتار مربوط به بیمه غلات دیم و سایر محصولات دیم نظیر حبوبات،گلرنگ،کاملینا و... در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه امسال 9 هزار و 34 هکتار از اراضی زراعی شهرستان بیش از سال گذشته زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است افزود: سطح بیمه انجام شده انواع محصولات زراعی آبی و دیم در سال زراعی گذشته 13 هزار و 895 هکتار بوده است.

وی سال زراعی جاری را با توجه به کاهش بارش‌های پاییزی و زمستانه، سال کم‌بارش و خشکی دانست و گفت: در این سال زراعی تا این تاریخ وضعیت پراکنش بارندگی‌ها نامطلوب و خسارت خشکسالی قابل مشاهده است.

خزایی افزود: هنگام بارش باران و نزولات جوی دو موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد چراکه بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته نیز شاهد خسارت خشکسالی به محصولات در شهرستان بودیم و بیمه محصولات می‌تواند در جبران بخشی از زیان کشاورز موثر باشد.

شناسه خبر 55518