شناسه خبر:54952
1401/2/17 09:21:20

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در سفر معاون سازمان راهداری به ملایر برای اجرای اقدامات لازم در این خصوص امضا شد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات راه‌های شهرستان ملایر که با حضور معاون سازمان راهداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: اهالی روستا با محوریت بخشداری، فرمانداری ملایر و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان طرفین این تفاهم‌نامه هستند که باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق آن استفاده کنند.

وی افزود: مقرر شد اهالی روستاها با محوریت بخشدار از ظرفیت خیران، ماشین‌آلات موجود و معادن استفاده کنند و فرمانداری ملایر نیز در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار لازم را برای این منظور مصوب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بخش سوم این تفاهم‌نامه را اداره کل راه و شهرسازی استان همدان دانست و گفت: استاندار همدان نیز در این زمینه قول مساعد برای هماهنگی را داده است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه طبق قانون دو درصد از فروش معادن باید در اختیار راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد، ابراز کرد: در این راستا مقرر شد از ظرفیت معادن در هر بخش تابعه این شهرستان برای نگهداری و محافظت راه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: بازسازی و آسفالت روستاهای ایرانه، ناصح‌آباد و بهمن‌آباد و چشمه‌پهن در بخش جوکار بخشی از این تفاهم‌نامه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رفع نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه روستای میرزائیه و تأمین اعتبار برای روستاهای هریرز، پریان و گُلوند را از دیگر مصوبات امروز سفر معاون سازمان راهداری به این شهرستان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه گفت: مسیر احمدآباد و اوج‌تپه به طول سه کیلومتر نیز اعتبارش تأمین شده و نیاز است از اعتبارات استانی برای آسفالت و اتصال این دو روستا اختصاص یابد.

وی اذعان کرد: همچنین مقرر شد نصب علائم هشداردهنده در محور اسلامشهر آق‌گل، محور دره جوزان و سد کلان با کمک فرمانداری در دستور کار قرار گیرد و شانه خاکی جاده و معبری برای تردد ماشین‌آلات کشاورزی اسلامشهر آق‌گل ایجاد شود.

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه سازمان راهداری کشور نیز قول مساعد برای تأمین قیر مورد نیاز داده است، اظهار کرد: برخی راه‌های فرعی و روستایی نیز نیاز به ابنیه و بیس، زیرسازی و آسفالت دارد که در قالب تفاهم‌نامه باید انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه راه‌های این شهرستان انجام شده است، گفت: محور اسلامشهر آق‌گل یک‌طرفه است و شانه خاکی ندارد و وضعیت راه روشنایی آن نامناسب بوده که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

حسین فارسی اصلاح راه دره جوزان را با توجه به ثبت جهانی نظام تولید انگور دره جوزه از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: چهارخطه محور ملایر- آورزمان- نهاوند با تعداد بالای تصادفات و کشته‌ها یکی از محورهای پُرخطر و حادثه‌خیز است که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی روکش آسفالت محور ملایر- همدان و ملایر- توره را از دیگر اولویت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای چهارخطه شدن محور ملایر به خنداب نیز دستوراتی صادر شده که با توجه به حادثه‌خیز بودن و تردد بالای این محور، تا زمان عملیات اجرایی چهارخطه شدن این محور، آسفالت جاده اصلاح شود.

فارسی همچنین تأکید کرد: راه‌های فرعی و روستایی دیگری همچون جاده مرویل و سد کلان به‌عنوان یک منطقه گردشگری و قرار گرفتن چندین روستا در محور سد، نیاز به تعریض، شانه‌سازی و روکش آسفالت دارد که باید اصلاح شود.

خداداد مقبلی، معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور روز پنجشنبه با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر و رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر از محورهای مواصلاتی و راه‌های فرعی و روستایی این شهرستان همچون اسلامشهر آق‌گل، محور سامن، مالیچه، آورزمان و ناصح‌آباد بازدید کرد که مصوباتی را به دنبال داشت.

شهرستان ملایر دارای یک‌هزار کیلومتر راه است.

شناسه خبر 54952