شناسه خبر:54439
1401/1/30 09:30:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از تشکیل پرونده قضائی برای مدیران کارخانه آجرماشینی شیل سنندج خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی از تشکیل پرونده قضائی برای مدیران کارخانه آجرماشینی شیل سنندج خبر داد و اظهار کرد: پرونده قضائی برای مدیران این کارخانه به اتهام اخلال در نظام تولید و تضییع حقوق بیت‌المال تشکیل شده و متهم اصلی با قرار وثیقه آزاد است.

وی افزود: در پاییز سال گذشته و در بازدید مدیران دستگاه قضائی استان از کارخانه آجرماشینی شیل سنندج سوءاستفاده و تضییع حقوق بیت‌المال در کارخانه مشهود بود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: ماحصل بررسی‌های قضائی بیانگر اثبات واگذاری بدون ضابطه و نظارت در این کارخانه و تضییع و اتلاف برخی از تجهیزات و منصوبات فنی این کارخانه به جهت عدم مواظبت فنی و انتقال برخی از قطعات ماشین‌آلات منصوب به خارج از کارخانه را نشان داد.

حسینی با اشاره به اینکه تولیت و مالکیت این کارخانه متعلق به اداره کل امور اتباع (دولت) بوده و عدم نظارت توسط ارگان دولتی ذی‌ربط کاملاً محرز است، تصریح کرد: دادستانی مرکز استان به‌عنوان مدعی‌العموم رأساً اقدام به تشکیل پرونده قضائی به جهت تعقیب کیفری مسببان کرد.

وی گفت: در نهایت برای مدیران این کارخانه به اتهام اخلال در نظام تولید و تضییع حقوق بیت‌المال پرونده قضائی تشکیل شده و متهم اصلی بازداشت و هم‌اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

وی ادامه داد: همچنین این کارخانه از ید مالک قبلی فک و تحویل اداره کل امور اتباع شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد: پرونده کیفری مدیران این کارخانه به اتهام اخلال در نظام تولید و تضییع حقوق بیت‌المال در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج در حال رسیدگی است و تحقیقات در خصوص سایر عوامل و افراد دخیل در تضرر به حقوق بیت‌المال ادامه دارد.

حسینی تأکید کرد: دستگاه قضائی استان همسو با دستگاه اجرایی درصدد رفع مشکلات این واحد تولیدی بوده و با رفع موانع تولید و معرفی مدیران جدید این کارخانه به رونق اشتغال در استان کمک کند.

گفتنی است؛ کارخانه آجر ماشینی شیل در پنج کیلومتری جاده سنندج– کرمانشاه قرار دارد و سال 1374 به بهره‌برداری رسیده و تولیدات خود را سابقا به کشورهای همسایه ازجمله عراق و ترکیه صادر کرده که از سال 1392 و با بروز مشکلات متعدد تولید آن متوقف شده است.

شناسه خبر 54439