شناسه خبر:53940
1401/1/20 09:49:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از کارآفرینی، اشتغالزایی و درآمدزایی برای 44 نفر از داوطلبان جویای کار شهرستان بر اساس طرح نذر اشتغال خبر داد.

علی کیانی اظهار کرد: طرح «نذر اشتغال» با مشارکت جمعیت هلال احمر نهاوند و بانک رسالت شهرستان به اجرا در آمد که خوشبختانه تاکنون با استقبال داوطلبان دستاوردهای خوبی داشته است.

وی در تشریح طرح گفت: با توجه به تفاهمنامه‌ای که با بانک رسالت به امضا رسیده، خیرین موافق و داوطلب طرح در بانک رسالت افتتاح و فعالیت حساب انجام می‌دهند و با حفظ موجودی خود، امتیاز میانگین حسابشان یا امتیاز ناشی از آن را در اختیار هلال احمر قرار می‌دهند و براساس آن متقاضیان برای دریافت وام به بانک رسالت معرفی می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند با بیان اینکه بر اساس این طرح کارآفرینان موفق یا راهبران شغلی نسبت به آموزش و مهارت‌گیری متقاضیان اقدام می‌کنند اضافه کرد: در این طرح بانک به عنوان رابط بین تولیدکننده و افراد جویای کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: براساس طرح نذر اشتغال وام مستقیما در اختیار متقاضی قرار نمی‌گیرد بلکه به حساب تولیدکننده ابزار واریز و تولیدکننده نیز ابزار و لوازم کار را در اختیار فرد یا افراد متقاضی کار قرار می‌دهد.

کیانی با بیان اینکه این طرح نذر از سال گذشته شروع شده و تاکنون برای 44 نفر با اعطای 510 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح اشتغالزایی داشته است افزود: در این طرح مشاغلی چون قالیبافی، خیاطی، زنبورداری، گلخانه، پرورش و نگهداری مرغ محلی تخمگذار، صنایع دستی و هنری ایجاد شده که همه آنها زیر نظر کارآفرینان انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر این به همت گروه کارآفرینان عیار نهاوند که زیر نظر این جمعیت به صورت داوطلبانه فعالیت داشته‌اند نیز به طور همزمان با این طرح شغل‌های بیشتری ایجاد شده که گزارش آن در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند در پایان با توجه به ضرورت مشارکت مردمی در کاهش بیکاری در سطح شهرستان از خیرین و کارآفرینان و راهبران شغلی درخواست کرد با مشارکت در این طرح در نهضت مبارزه با بیکاری شهرستان سهیم شوند.

 

شناسه خبر 53940