شناسه خبر:53726
1401/1/15 09:27:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تحقق شعار سال را از الزامات دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شد، مدیریت خود را نشان دهند و انقلابی و جهادی وارد میدان شوند.

«سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری شهرستان ملایر در سال جدید اظهار کرد: سال‌ها برای تحقق شعار رهبر فرزانه انقلاب حرکت جدی نشده، امسال باید برای تحقق این شعار بجنگیم و نسبت به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تعصب داشته باشیم، این یک دستور و حکم مأموریتی است.

وی راه‌اندازی یک نهضت به‌کارگیری نخبگان و جوانان و آسان‌سازی در صدور مجوزهای کسب‌وکار در این شهرستان را ازجمله الزامات در راستای تحقق شعار سال برشمرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان در این شهرستان وجود دارد که هر اندازه می‌توانیم باید زیرساخت‌های علم و فناوری را مهیا کنیم.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه جریان نخبگی در این شهرستان باید آزاد شود، ادامه داد: به‌تازگی قانون تولید جهش دانش‌بنیان توسط مجلس نهایی شد که در راستای تحقق شعار می‌تواند دست ما را باز کرده و کمک کند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه هر مدیری به اندازه سهم خود باید برای تحقق شعار سال تلاش کند، بیان کرد: این یک مطالبه جدی است و در تحقق شعار سال و تحول در این شهرستان باید به یک سند و نقشه راه برسیم.

وی یادآور شد: در این راستا با زحمات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط، نخستین نسخه از برنامه عملیاتی پیشرفت ملایر با برش 1401 آماده شده و در موارد متعددی هم به آمار و ارقام رسیده‌ایم و به‌زودی در کمیته برنامه‌ریزی ارائه و با مشارکت دستگاه‌ها و بخش خصوصی چشم‌اندازهای ملایر ترسیم خواهد شد و صددرصد باید به سمت اجرا برویم.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: سهم استان همدان در رشد اقتصادی کشور در سال جدید 7.5 درصد هدف‌گذاری شده است که باید تلاش کنیم سهم خودمان را در این 7.5 درصد استان محقق کنیم و راه اساسی آن این است که مردم و سرمایه بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.

   آغاز عملیات اجرایی 552 واحد مسکونی در ملایر

اسماعیلی ایجاد اشتغال را اولویت دیگر در سال 1401 عنوان کرد و افزود: 23 هزار شغل سهم مصوب استان همدان است که باید سهم ملایر را در این اشتغال و حتی بیشتر از آن محقق کنیم.

به گفته وی نهضت ملی ساخت مسکن اولویت دیگر مدیران در سال جدید است که سهم استان همدان 100 هزار واحد مسکونی مصوب شده و سهم ملایر هنوز نهایی نشده، اما پیش‌بینی‌ها 13 هزار واحد مسکونی است و تا پایان فروردین‌ماه امسال 552 واحد مسکونی در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

   نمره قابل قبول شهرستان ملایر در سفرهای نوروزی

فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: پس از دو سال وقفه، امسال به همت و تلاش دولت سیزدهم و اجرای موفقیت‌آمیز واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌ها، شاهد سفرهای نوروزی بودیم که با تلاش مجموعه این شهرستان، ملایر نمره قابل قبولی در سفرهای نوروزی کسب کرد.

اسماعیلی با قدردانی از ستاد اجرایی خدمات سفر، ستاد تنظیم بازار و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: امنیت مهم‌ترین موضوع این شهرستان است که با تلاش‌های صورت‌گرفته چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال گذشته، تعطیلات نوروز و 13 فروردین روز طبیعت را با کمترین حاشیه و مشکل به پایان رساندیم.

وی همچنین از همراهی و مشارکت خوب مردم در این ایام قدردانی و اظهار کرد: مردم بااصالت، نخبه، بافرهنگ، دلسوز، قانع و همراه با تکیه بر اعتقادات و باورها همواره کنار این نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هیچ تهدید و تحریمی موجب نشد آن‌ها از صحنه کنار بروند.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر شرط به‌کار افتادن موتور اقتصاد را پای کار بودن مردم دانست و افزود: امروز نوبت من و شماست که انقلابی باشیم، انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم.

اسماعیلی پای‌بندی جدی و عملی به اصول بنیادین اسلام و انقلاب، حرکت به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب، انجام کار جهادی و تحول‌خواهی را ازجمله شاخص‌های انقلابی‌گری و مدیران انقلابی برشمرد و ادامه داد: مدیری انقلابی است که با وجود همه سختی‌ها، در میدان بماند و از مسیر انجام تکلیف خود و احقاق حقوق مردم خارج نشود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده از تجربه‌ها و حرکت به سمت تحول، خاطرنشان کرد: مدیران باید شرایط را به نفع مردم و انقلاب تغییر دهند و برای اصلاح امور و تحول، یک حرکت جهادی داشته باشند.

   مدیریت تحول در شهرستان ملایر

فرماندار ویژه ملایر نترسیدن مدیران از تحول، ایجاد رضایت‌مندی، طراحی کارهای بزرگ، قدرت خطرپذیری عالمانه و تلاش برای احقاق حقوق مردم را از شروط اساسی تحول در این شهرستان عنوان و بیان کرد: بدون مدیریت عالمانه، خیرخواهانه و دقیق، نمی‌توانیم به تحول برسیم.

اسماعیلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، رونق تولید، فعال‌سازی بخش خصوصی، برپایی پنج میز خدمت در ماه مبارک رمضان در مساجد حاشیه شهر و دیدار چهره به چهره با مردم برای حل مشکلات و فعال کردن شورای اطلاع‌رسانی را ازجمله اقدامات مهم در سال جاری عنوان کرد.

وی روابط عمومی‌ها را خط مقدم جهاد تبیین دانست و گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اقدامات و خدمات دستگاه مربوطه را به سمع و نظر مردم برسانند و با خبرنگاران و اصحاب رسانه تعامل داشته باشند و از آن‌ها کمک بگیرند.

اسماعیلی تأکید کرد: با سیاست‌ها و راهبردهای خوب دولت مردمی و مجموعه اقدامات، شرایط خوبی در کشور و پیرو آن در شهرستان قابل پیش‌بینی است و مدیران باید تلاش کنند سهم ملایر را در طرح‌ها، اعتبارات و سایر حوزه‌ها جذب کنند، ما نیز پشتیبان آن‌ها هستیم.

شناسه خبر 53726