شناسه خبر:53488
1400/12/23 09:46:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه سقز گفت: مشکل نبود پزشک در پزشکی قانونی سقز برای همیشه مرتفع شد.

کامیل کریمیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس پزشکی قانونی سقز اظهار کرد: با پیگیری‌های فرمانداری و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و همت مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، مشکل پزشکی قانونی شهرستان سقز به طور دائمی رفع شد.

وی اظهار کرد: کمبود پزشک، عدم تمایل پزشکان شهرستان به فعالیت در پزشکی قانونی به دلیل سختی کار، محوریت سقز برای شهرهای اطراف و مراجعه برای رفع مشکلات و نارضایتی‌های مردمی به دلیل تأخیر در معاینه اجساد از مشکلات این سازمان در سقز بود.

وی با اذعان به سختی کار در پزشکی قانونی و میزان دستمزد در مقایسه با سایر پزشکان، با اشاره به فرهنگ مردم استان کردستان مبنی بر تسریع در تدفین جنازه، خواستار کاهش فرایند کالبدشکافی و تحویل اجساد به خانواده متوفیان شد.

فرماندار شهرستان سقز ادامه داد: این فرمانداری آماده است تا هرگونه کمک که در جهت رفع مشکلات دست و پا گیر در پزشکی قانونی سقز مثمرثمر باشد، رفع کند.

  رئیس جدید پزشکی قانونی سقز معرفی شد

فرماندار سقز با تقدیر از تلاش‌های دکتر امیر ستاره، رئیس پیشین پزشکی قانونی، اظهار کرد: دکتر ستاره از پزشکان متعهد شهرستان بود که همکاری خوبی در این مدت با مدیریت شهرستان داشت.

کریمیان ضمن تقدیر از تلاش‌های وی، انتصاب دکتر کیوان محمدی از پزشکان بومی به عنوان رئیس پزشکی قانونی سقز را تبریک گفت و ادامه داد: افزایش تعداد پزشکان از اوایل سال آینده به سه پزشک در پزشکی قانونی، مشکل اصلی تسریع در فرایند امور را رفع و در نتیجه افزایش رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان هم در این نشست با تقدیر از تلاش‌های رئیس پیشین پزشکی قانونی سقز، بر همکاری مدیران شهرستان با مدیریت جدید در رسیدگی به امورات پزشکی قانونی سقز تأکید کرد.

بهتاش خانی‌آباد در ادامه افزود: تمام تلاش همکاران پزشک ما در پزشکی قانونی تسریع در امورات مربوط به شهروندانی است که به پزشکی قانونی احتیاج دارند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد سال آینده تعداد پزشکان پزشکی قانونی سقز را در راستای تسریع در کالبد شکافی‌ها و دیگر امورات این مرکز را افزایش دهیم.

گفتنی است در آیین معارفه رئیس جدید پزشکی قانونی سقز، معاونان فرماندار و ابراهیمی رئیس دفتر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم، حضور داشتند.

شناسه خبر 53488