شناسه خبر:53275
1400/12/18 09:14:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پنج هزار و 866 فقره ثبت سفارش واردات کالا امسال در این استان صورت گرفته که بیش از 93 درصد آن محقق شده است.

«جعفر اصغری» روز سه شنبه افزود: از مجموع پنج هزار و 866 فقره ثبت سفارش در استان مرکزی، پنج هزار و 502 فقره انجام شده که اکثر این کالاها در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز زنجیره تولید است.

وی ادامه داد: ارزش اعتباری ثبت سفارش کالا در استان مرکزی امسال یک هزار و 431 میلیون یورو بوده که یک یک هزار و 250 میلیون یورو از آن به تائید رسیده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان مرکزی اظهار داشت: 104 فقره کارت بازرگانی جدید امسال در این استان صادر و 108 فقره نیز تمدید شد.

اصغری مجموع واردات استان مرکزی در سال جاری را 342 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام، مواد اولیه آبمیوه، لوازم یدکی، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان بوده است.

وی اظهار داشت: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان عمده کشورهای مبدا واردات کالا به استان مرکزی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان مرکزی تاکید کرد: طبق قوانین موجود کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند در زمره مرسوله‌های قاچاق محسوب شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شوند و فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین توجه ویژه داشته باشند.

شناسه خبر 53275