شناسه خبر:53175
1400/12/16 09:30:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آموزش عمومی به مردم برای حفظ و احیای منابع طبیعی لازم و ضروری است، گفت: کاشت نهال مثمر در پویش‌های درخت‌کاری کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد.

بهمن امیری‌مقدم ظهر یکشنبه در مراسم روز درخت‌کاری که در پردیس دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روز درخت‌کاری روزی با برکت است که در احادیث معصومین نیز بر آن تأکید شده و پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید هر کسی در دنیا درختی بکارد، خداوند در بهشت به او درختی پاداش می‌دهد.

وی افزود: منابع طبیعی جلوه‌ای از عظمت الهی بوده و خداوند زیبااست و زیبایی‌ها را دوست دارد و طبیعت زیبا را خلق کرده تا بشر نشاط داشته باشد و ازنظر روانشناسی نیز سرسبزی طبیعت در حفظ نشاط روحیه و روان انسان تأثیر دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه نعمت‌های خداوند ازنظر منابع طبیعی به‌ویژه در جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های بلوط که نشان از استواری و استقامت فرهنگ این منطقه است، فراوان وجود دارد.

امیری‌مقدم بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به منابع طبیعی به‌عنوان معارف عمومی تأکید شده است و نباید از این امر به‌سادگی گذشت و باید برای حفظ منابع طبیعی با تمام توان وقت گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: همه باید در حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم و برپایی 58 پویش برای حفظ و احیای منابع طبیعی در استان کرمانشاه کافی نیست و باید در جای‌جای شهر و روستا به حفظ منابع طبیعی توجه شود.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: آموزش عمومی به مردم برای حفظ و احیای منابع طبیعی لازم و ضروری است و مردم باید بدانند که حفظ منابع طبیعی برای حفظ سلامت جامعه امری مهم است و اگر از آن غافل شوند، سلامت جامعه به خطر می‌افتد و باید حفظ منابع طبیعی روش زندگی همگان باشد.

امیری‌مقدم گفت: در شهرک‌سازی‌ها و ساخت‌وسازها و در پیوست‌های ساخت‌وساز مسکن ملی و مجوزهای اشتغال باید یکی از پیوست‌های مهم توجه به مسائل زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی باشد.

وی اضافه کرد: باید مسئولان نسبت به کاشت نهال مثمر بیش‌ازپیش توجه داشته باشند و فرهنگ کاشت نهال مثمر می‌بایست در جامعه نهادینه شود؛ لازم است به این مسئله به‌عنوان یک ضرورت مهم توجه شود و برپایی پویش‌های مردمی کاشت نهال مثمر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با گرامیداشت یاد شهدای حافظ محیط‌زیست و منابع طبیعی، گفت: باید مانع سودجویی از تخریب منابع طبیعی شویم و مأمورین حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی در برابر افراد سودجو هیچ‌گونه گذشتی نداشته باشند.

شناسه خبر 53175