شناسه خبر:52837
1400/12/7 09:27:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برقراری دوباره پروازهای فرودگاه همدان بسیار ارزشمند است و رونق این پروازها، موجب توسعه همه‌جانبه استان می‌شود.

«مهدی باب‌الحوائجی» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی از سرگیری پروازهای فرودگاه همدان با بیان اینکه به‌عنوان یک شهروند از تلاش‌ها، دستورات و پیگیری‌های استاندار همدان در راستای برقراری پروازها قدردانی می‌کنم، اظهار کرد: از نخستین دقایق ورود استاندار به همدان، برقراری پروازهای فرودگاه به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه برقراری پرواز برنامه‌ای کار بسیار بزرگ برای توسعه یک استان است، ادامه داد: اگر به دنبال رشد و توسعه استان هستیم، شبکه راه‌های ارتباطی ازجمله راه‌آهن، فرودگاه،‌ آزادراه و جاده‌ها یک شکل استاندارد به خود بگیرد.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: شهرها و استان‌هایی در جهت توسعه قرار می‌گیرند که دسترسی سایر شهر‌های کشور و نقاط مختلف دنیا به آن، با سهولت صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اگر به دنبال استمرار توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان هستیم، باید دنبال توسعه راه‌های ارتباطی باشیم.

وی ادامه داد: اگر ما توسعه همه‌جانبه استان را می‌خواهیم، باید این پرواز‌ها را حفظ و برای توسعه آن تلاش کنیم.

باب‌الحوائجی از مردم استان همدان خواست از این پروازها حمایت کنند و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌ها نیز برای تقویت این پروازها برنامه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار کرد: مردم همدان علاقه خاصی به اعمال مستحبی زیارتی دارند و ما باید شرایطی فراهم کنیم تا پروازهای همدان- نجف و همدان- بغداد نیز شکل بگیرد.

وی از مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور خواست یک پرواز انحصاری از همدان به یکی از کشورها در راستای بازاریابی و ارائه خدمات بهتر راه‌اندازی کنند.

باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه ما برای توجیه اقتصادی باید پروازها را تقویت کنیم، گفت: ماندن پرواز برای ما بسیار مهم است و از همه ظرفیت‌های مالی مدیریتی و نیروی انسانی برای آن استفاده می‌کنیم.

   استمرار پروازهای فرودگاه همدان نیازمند مشارکت مردم است

مدیر فرودگاه همدان نیز ابراز کرد: با پیگیری استاندار همدان پروازهای دوسویه همدان-مشهد و همدان- کیش برقرار شده که امیدواریم این پروازها تداوم داشته باشد.

«قنبر خلیل‌پور» افزود: پروازهای دوسویه همدان مشهد از 17 اسفندماه و در روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته در بین فرودگاه همدان و شهید هاشمی‌نژاد مشهد برقرار می‌شود.

وی اظهار کرد: پروازهای دوسویه همدان- کیش نیز از 22 اسفندماه و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برقرار می‌شود.

خلیل‌پور ادامه داد: با توجه به تعطیلی بلندمدت پروازهای فرودگاه همدان، رسانه‌ها و صداوسیما از طریق پخش تیزر و زیرنویس مردم استان را در اطلاع راه‌اندازی دوباره پروازها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در ماه مبارک رمضان پروازها کاهش یابد، تصریح کرد: استمرار پروازهای فرودگاه همدان مشارکت مردم، رسانه‌ها، صداوسیما، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

مدیر فرودگاه همدان خاطرنشان کرد: براساس بررسی کارشناسان اگر پروازها تا 6 ماه تداوم داشته باشد، برنامه‌ریزی برای برقراری پروازها به سایر نقاط و عتبات عالیات فراهم می‌شود.

   برقراری پروازهای فرودگاه همدان حاصل پیگیری‌های استاندار بود

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان نیز با اشاره به اینکه برقراری پروازهای فرودگاه همدان حاصل پیگیری‌های شبانه‌روزی استاندار همدان بود، گفت: استان همدان در گذشته پروازهای خوبی داشته و با ترافیک مسافر 99 درصد پروازهای مسیرهای مختلف آن برقرار بود.

«سیدحمید صائمین» با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری کرونا تأثیر زیادی در تعطیلی پروازهای فرودگاه همدان داشته‌ است، افزود: برقراری پروازها مطالبه مردم استان همدان است که با راه‌اندازی دوباره پروازها، از پرواز مسافران این استان از سایر فرودگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

شناسه خبر 52837