شناسه خبر:52632
1400/12/2 08:57:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: خانه‌ امن و خانه سلامت در کرمانشاه با ظرفیت 20 نفر فعال است.

فرحناز محمدی دراین باره اظهار کرد: همزمان با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در کرمانشاه خانه امن و خانه سلامت راه اندازی شده و تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی برای جمع‌آوری دختران و زنان در معرض آسیب پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: دختران در معرض آسیب به خانه سلامت و زنان در معرض آسیب به خانه امن ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز نگهداری شده و پس از اقدامات لازم مددکاری شرایط را برای بازگشت به خانه مهیا می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر شرایط لازم برای بازگشت به خانه مهیا نباشد این افراد در مراکز شبانه روزی خانه امن و خانه سلامت با تمامی امکانات خوابگاهی، بهداشتی و آموزشی نگهداری می‌شوند.

محمدی خاطر نشان کرد: ظرفیت این خانه‌ها 20 نفر بوده و بر اساس نیاز تا به حال کمبود ظرفیت اعلام نشده است.

وی گفت: یک مرکز نگهداری پسران برای کودکان خیابانی و بی‌سرپرست در استان کرمانشاه فعال بوده و تا زمانی که شرایط لازم را برای بازگشت به خانه و جامعه مهیا نباشد در این مراکز نگهداری می‌شوند و در غیر این صورت پس از مدتی به مراکز شبه خانواده ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: 2 مرکز حمایتی و آموزشی در استان فعال بوده که افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند در تایم اداری پرونده داشته و شب نگهداری نمی‌شوند و برای این افراد کلاس‌های آموزشی برگزار شده و مشاور دائم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند راهکارهای لازم برای یک زندگی بهتر را از این مراکز دریافت کنند و در صورت نیاز به بخش معیشتی معرفی شده و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: مرکز راه نوین نیک‌اندیش برای زنان در معرض آسیب با ظرفیت 60 نفر و مرکز ندای مهر لبخند برای دختران در معرض آسیب با ظرفیت 80 نفر در استان فعال است و اگر مواردی در شهرستان‌ها گزارش داده شود به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

شناسه خبر 52632