شناسه خبر:52303
1400/11/23 09:51:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 90 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی برای خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان کردستانی پرداخت می‌شود.

محمدفرید سپری در این‌باره اظهار کرد: نزولات آسمانی تاکنون در استان به میانگین 192 میلی‌متر رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت 11 درصد کاهش بارندگی دارد.

وی با بیان اینکه سرمای شدید بیش از منفی 25 درجه در استان ممکن است خسارت‌هایی به بخش زراعت استان وارد کرده باشد گفت:کشاورزان استان هرچه سریعتر نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

سپری خاطر نشان کرد: براورد خسارت خشکسالی مزارع بیمه شده سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان بود که 3 میلیارد و 800 میلیون تومان آن هنوز به حساب کشاورزان واریز نشده است.

  اجرای 430هزار هکتار طرح جهش تولید

وی افزود: نزدیک به 430 هزار هکتار از 481 هزار هکتار طرح جهش تولید در استان اجرایی شده و تاکنون 59 درصد این اراضی در سطح استان بیمه شده است.

سپری با تاکید بر اینکه پایداری تولید در طرح جهش تولید محقق خواهد شد، گفت: بهره گیری از کشاورزی حفاظتی در کنار مصرف صحیح سموم و مبارزه با آفات و علفهای هرز تاثیر مستقیمی در افزایش تولید دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با تاکید بر اهمیت مرحله داشت محصولات زراعی استان تصریح کرد: باید با تمام توان و به محض فراهم شدن شرایط آب و هوایی مبارزه با آفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته و به جد تغذیه مزارع به ویژه مزارع گندم دیم استان عملیاتی شود.

  پیش‌بینی خرید 999 دستگاه ادوات برای کشاورزان

سپری اشاره‌ای هم به پرداخت تسهیلات 4 درصدی خرید ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید کرد و گفت: پرداخت این تسهلات در استان آغاز شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه 999 دستگاه ادوات برای کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

وی اذعان کرد: 90 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی با بازپزداخت 5 ساله در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت و با تمام توان در راستای جذب این تسهیلات تا پایان سال اقدام خواهیم کرد.

سپری تاکید کرد: بانک عامل با اولویت اقدام به پرداخت این تسهلات خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال مالی کل این تسهیلات در استان جذب شود.

شناسه خبر 52303