شناسه خبر:51705
1400/11/7 09:45:24

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: دو واحد پرورش دام سنگین دو هزار رأسی و 6 هزار رأسی در نهاوند احداث می‌شود.

جعفر سلگی روز چهارشنبه 6 بهمن‌ماه به همراه جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های مرتبط با پروژه احداث گاوداری دو هزار رأسی در محل احداث این پروژه در بخش مرکزی بازدید کرد.

سلگی در این بازدید با اشاره به ضرورت احداث این پروژه‌ها در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: شهرستان نهاوند به‌لحاظ وجود مراتع و اراضی مستعد قطب تولیدات کشاورزی و دامی استان همدان است.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند به‌دلیل تولید علوفه و از طرفی وجود چندین کارخانه بزرگ و مطرح لبنی می‌تواند قطب بزرگی در زنجیره تأمین صنایع لبنی کشور باشد و احداث این دامداری یک ضرورت ویژه برای شهرستان است.

سلگی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، دامداری و دام‌پروری و گردشگری، افزود: ایجاد واحدهای تولیدی در شهرستان موجب اشتغال برای جوانان جویای کار بوده، بنابراین باید در جهت پیشرفت نهاوند، توسعه و رونق کسب‌‌وکار و اشتغال شهرستان حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند یادآوری کرد: پروژه گاوداری دو هزار رأسی با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌ (ره) و پروژه گاوداری 6 هزار رأسی با سرمایه‌گذاری شستا در نهاوند احداث می‌شود.

شناسه خبر 51705